قیمت دلار توافقی امروز ۲۰ دی ۱۴۰۱

قیمت دلار توافقی امروز سه شنبه ۲۰ دی در بازار اعلام شد. قیمت دلار توافقی در نوسان است. به گزارش رصد روز،جدیدترین قیمت دلار توافقی امروز سه شنبه ۲۰ دی در بازار اعلام شد. بازار متشکل امروز شاهد افت اندک قیمت دلار بود. قیمت دلار امروز در باز...

قیمت دلار توافقی امروز سه شنبه ۲۰ دی در بازار اعلام شد. قیمت دلار توافقی در نوسان است.

به گزارش رصد روز،جدیدترین قیمت دلار توافقی امروز سه شنبه ۲۰ دی در بازار اعلام شد.

بازار متشکل امروز شاهد افت اندک قیمت دلار بود. قیمت دلار امروز در بازار متشکل ارزی یک کانال پایین‌آمد.

قیمت دلار در بازار متشکل امروز

نرخ دلار متشکل امروز با ۳۸ هزار و ۹۸۰ تومان معامله شد.

جدول قیمت ۳ روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۳۸,۹۸۰ -۳۴.۰۰ -۰.۰۹ ۱۱:۴۳
۳۹,۰۱۴ ۶۴ ۰.۱۶ روز قبل
۳۸,۹۵۰ ۱,۱۵۰ ۲.۹۵ ۲ روز پیش

پیش بینی قیمت دلار

قیمت دلار دیروز روندی با ثبات با کاهش محدود ۶۸۰ تومانی داشت. این نوسان نتوانست اسکناس آمریکایی را از محدوده ۴۰ هزار تومانی خارج کند و روند معاملات فردایی نیز با اندکی نوسان در همین محدوده است.

دیروز ۱۹ دی ماه قیمت در بازارهای همسایه نیز با روند کاهشی اندک در حال خرید و فروش بود. دلار هرات در آخرین معامله نقدی امروز ۴۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد و نسبت به دیروز ۱۵۰ تومان کاهش داشت.

قیمت دلار سلیمانیه حدود ۷۰۰ تومان ارزان‌تر از دیروز معامله شد و به قیمت ۴۰ هزار و ۸۲۰ تومان رسید. درهم نیز با قیمت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان خرید و فروش شد.

این روزها بازار ارز احتیاطی است و خریداران سر در گمند بخرند یا بفروشند؟ با گذشت بیش از ۱۰ روز تب تغییر و تحولات مدیریتی در بانک مرکزی فرونشسته و انتظارات تورمی دست بالا را دارد.

معامله‌گران احتیاطی که در انتظار اصلاح نرخ ارز بودند خرید می‌کنند اما نه در مقیاس بزرگ. زیرا هم از کاهش یکباره بازار نگرانند و بیم نقره‌داغ شدن دارند و هم از عواقب انتظامی بازار ارز می‌ترسند. به اعتقاد یکی از معامله‌گران: «می‌خریم و می‌فروشیم تا بازارمان نخوابد.»

سیر کاهشی ارزش پول ادامه دارد

در همین راستا حمیدرضا جیهانی کارشناس بازارهای مالی با تاکید بر اینکه قیمت دلار از منظر تکنیکالی سقف را زده و منتظر حرکت اصلاحی قیمت هستیم به تجارت‌نیوز می‌گوید: « قیمت دلار با توجه به روندهای تکنیکالی در سقف است و از سوی دیگر فضای مدیریت بازار توسط دولت و بانک مرکزی وجود دارد.»

او می‌افزاید: «از ابتدای سال تا کنون با توجه به تورم دلار باید رشد قیمت را تجربه می‌کرد و این روند توسط دولت مهار شد. دولت‌ها به جای سرکوبقیمتی و جهش یک‌باره باید اجازه دهند این روند رشد به صورت مداوم اما با حرکت‌های اصلاحی کوچک و تدریجی به سمت جلو حرکت کند.»

این کارشناس اقتصادی درباره روند تصمیم‌گیری برای قیمت دلار ابراز عقیده می‌کند: «دولت‌ها به جای دستکاری قیمتی باید اجازه دهند نرخ افزایشی ارزهای خارجی نسبت به پول ملی با‌ روندی مطابق با ساختارها و چارچوب‌های اقتصادی و بازاری تعریف شود. تا زمانی که مولفه‌های اقتصادی کشور شکوفایی چندانی ندارد سیر کاهشی ارزش پول ادامه خواهد داشت.»

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط