قیمت دلار صرافی ملی امروز ۱ اسفند ۱۴۰۱

قیمت دلار صرافی ملی امروز دوشنبه ۱ اسفند از سوی بانک مرکزی اعلام شد. قیمت دلار صرافی ملی امروز در شرایطی ثابت بود که دلار بازار آزاد گران‌تر شد. به گزارش رصد روز،امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران ۴۵,۲۰۷ (چهل و پنج هزار د...

قیمت دلار صرافی ملی امروز دوشنبه ۱ اسفند از سوی بانک مرکزی اعلام شد. قیمت دلار صرافی ملی امروز در شرایطی ثابت بود که دلار بازار آزاد گران‌تر شد.

به گزارش رصد روز،امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران ۴۵,۲۰۷ (چهل و پنج هزار دویست و هفت تومان) اعلام شده است.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۴۴,۷۶۰ (چهل و چهار هزار و هفتصد و شصت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۵,۲۰۷ (چهل و پنج هزار دویست و هفت تومان) اعلام شد.

همچنین قیمت خرید یورو ۴۷,۷۵۵ (چهل و هفت هزار و هفتصد و پنجاه و پنج تومان) و قیمت فروش یورو ۴۸,۲۳۲ (چهل و هشت هزار و دویست و سی و دو تومان) است.

بی‌توجهی بازار به سیاست‌های فرزین

وی با اشاره به فاصله ۷۰ درصدی دلار نیما و بازار آزاد ادامه داد:«فاصله معناداری بین ارز نیما و بازار آزاد وجود دارد و با توجه به تاکید رئیس کل بانک مرکزی بر دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی بازار چنین سیاستی را نپذیرفت.»

دیبا با بیان‌ اینکه نهاد پولی کشور به سفر رئیسی به پکن و مذاکره و سرمایه‌گذاری دلاری چینی‌ها خیلی امید داشت تاکید کرد:« پیشنهاد چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در کشور بسیار محدود است و همین سرمایه‌گذاری محدود هم نیاز به پذیرش قانون FATF  است.»

وی ابراز عقیده کرد:«تنها راه تعادل بازار توجه به موضوع برجام است. اما این‌بار طرف آمریکایی پای مذاکره نمی‌آید. وضعیت پیچیده کنونی کشور ، برون رفت از این شرایط را خیلی سخت کرده است.»

این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به اینکه شرایط بن‌بست کامل است تاکید کرد:« دیوار برجام طوری ریخته شده که به بن‌بست برای دولت تبدیل شده است. طرف آمریکایی نیز در این شرایط پای میز مذاکره نمی‌آید. تا وقتی که خروجی‌ها به خارج و ورودی‌ها به داخل به شکل فعلی باشد. آینده‌ای کاهشی برای دلار نمی‌توان متصور بود.»

راهکاری برای بهبود اوضاع نیست!

دیبا به سال آخر دولت روحانی و نامه‌ای که از سوی سازمان برنامه و بودجه درباره قیمت دلار منتشر شد اشاره کرد و یادآور شد:«در این نوشتار، سال‌های آتی را با برجام و بدون برجام پیش‌بینی و قیمت سنجی کرده بودند. بدون برجام آینده دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده بود.»

وی خاطرنشان کرد:«تولیدات بسیاری از مشاغل نظیر پوشاک دیگر اولویت‌های مردم نیستند و الویت به سمت تامین نیازهای اولیه مردم رفته است. سمت تقاضا تحریک نمی‌شود و این پیچش سیاست‌گذار را در ماه‌های آینده بیشتر می‌کند.»

دیبا با اشاره به اینکه ایده دولت برای افزایش قیمت دلار،‌ پرداخت حقوق و دستمزد است گفت:«آیا بعد از اینکه دولت توانست حقوق را تامین کند، آن حقوق می‌تواند بازار را تحریک کند؟ گردش پول ایجاد کند تا به اقتصاد کمک کند و منجر به رشد اقتصادی شود؟ این چرخه کاملا معیوب است و عملا هیچ راهکاری با توجه به وضعیت فعلی، برای بهبود اوضاع متصور نیست.»

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار