قیمت دلار و یورو ۱ آبان ۹۹ / علت افزایش قیمتها چیست؟

یکی دیگر از مسائلی که در افزایش نرخ قیمتها باید در نظر گرفت اینجاست که نوسان یکی دو روز قیمتها باعث شد تا نرخ هر یورو و دلار که در دو سه روز گذشته کاهش پیدا کرده بود توسط برخی امروز به قیمتهای بالاتر معامله شود

به گزارش اختصاصی رصد روز ، امروز ۱ آبان ۹۹ اولین روز از آبان سال جاری تحولات مثبتی در بازار ایجاد شد و طی آن علیرغم کاهش قیمتها در چند روز قبل شاهد افزایش نرخها بودیم. قیمت دلار ۱ آبان ۹۹ امروز در میدان فردوسی به سمت افزایش گذاشته و به ۲۹.۴۸۰ تومان رسید. به گفته برخی از خریداران و فروشندگان دلیل این امر کم ثباتی بازار سرمایه و در نتیجه تبعات آن بر بازار ارز بود. در چند روز گذشته علیرغم وعده های داده شده شاخص کل روند اصلاحی در پیش گرفته و نتوانسته انتظارات برآورده کند.  قیمت یورو ۱ آبان ۹۹ نیز در آخرین روز هفته و اولین روز آبان ۹۹ به ۳۴.۸۵۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل ۲.۲۵۰ تومان افزایش قیمت داشت.

قیمت دلار 1 آبان 99 قیمت یورو 1 آبان 99

بررسی تأثیر و علت افزایش قیمتها در بازار امروز ۱ آبان ۹۹ 

افزایش ۱.۹۸۰ تومانی قیمت دلار ۱ آبان ۹۹  و ۲.۲۵۰ تومانی قیمت یورو ۱ آبان ۹۹ از این جهت می تواند مورد بررسی قرار گیرد که حباب فعلی در نرخ ارز به بیش از ۱۲ هزار تومان می رسد که این مسئله بدون شک در نرخ تورم و گردش آزاد نقدینگی اثر گذار خواهد بود.

یکی دیگر از مسائلی که در افزایش نرخ قیمتها باید در نظر گرفت اینجاست که نوسان یکی دو روز قیمتها باعث شد تا نرخ هر یورو و دلار که در دو سه روز گذشته کاهش پیدا کرده بود توسط برخی امروز به قیمتهای بالاتر معامله شود متأسفانه بازار روزهای منتهی به پایان هفته از ثبات خوبی برخوردار و با توجه به اینکه در شروع هفته روند بازار بازار مشخص نیست شاهد افزایش قیمتها در این بخش خواهیم بود. البته باید این مسئله را در نظر گرفت که یکی دیگر از علتهای افزایش قیمت در بازار امروز می تواند به مقاومتهای صندوق بین المللی پول برای پرداخت وام به ایران دانست که در رسانه ها به آن پرداخت شد.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت دلار و یورو ۳۰ مهر ۹۹ / یورو ۲۴۰۰ تومان ارزان شد

آخرین قیمت سکه و طلا در ۳۰ مهر ۹۹

قیمت طلا و سکه بهار آزادی ۲۹ مهر ۹۹ / سکه طرح جدید رکودار کاهش قیمت شد

قیمت دلار و یورو ۲۹ مهر ۹۹ / ادامه شیب کاهشی در بازار ارز

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار