قیمت دلار ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

در آخرین روز کاری هفته گذشته قیمت دلار وارد کانال سوم کریدور ۵۰ هزار تومانی شد. این در حالی بود که در مرکز مبادله ارز و طلا این رقم تغییری نکرد. معامله‌گران اردیبهشت را ماه داغ بازارهای مالی می‌دانند. به گزارش رصد روز،قیمت دلار در آخرین ر...

در آخرین روز کاری هفته گذشته قیمت دلار وارد کانال سوم کریدور ۵۰ هزار تومانی شد. این در حالی بود که در مرکز مبادله ارز و طلا این رقم تغییری نکرد. معامله‌گران اردیبهشت را ماه داغ بازارهای مالی می‌دانند.

به گزارش رصد روز،قیمت دلار در آخرین روز هفته گذشته با روند افزایشی باز شد. دو روز پایانی هفته گذشته روند اسکناس آمریکایی افزایشی بود. بعد از تعطیلات نوروز دلار نتوانسته بود محدوده ۵۲ هزار تومانی را بشکند و در کانال ۵۱ هزار تومانی نوسان داشت.

اما خط قرمز سیاستگذار چهارشنبه گذشته شکسته شد، دلار وارد محدوده ۵۲ هزار تومانی شد و روز پنجشنبه نیز با افزایش بیش از هزار تومانی قیمت، به کانال ۵۳ هزار تومانی ورود کرد.

اما با وجود افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، در مرکز مبادله ارز و طلا این خط به سمت پایین شکسته شد. دلار روز چهارشنبه در این مرکز کانال ۴۲ هزار تومانی را از دست داد و با کاهش ۲۱۴ تومانی به محدوده ۴۱ هزار تومانی برگشت. روز پنجشنبه نیز قیمت بدون تغییر در سایت بازار متشکل ارزی باقی ماند.

قیمت انواع ارز 9 اردیبهشت

حرکت رفت و برگشتی قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومانی بعد از تعطیلات نوروز به صورت  پیوسته برقرار بود. با این وجود معامله‌گران اردیبهشت را ماه داغ شدن بازارهای مالی می‌دانند و امیدوارند روند دلار با وضوح بیشتری به کار خود ادامه دهد. این در حالی است که با وجود تعطیلات عید فطر در بازارهای همسایه سیگنالی از سوی بازارهای مجاور به تهران نمی‌رسید.

تحلیلگران اقتصادی انتظارات تورمی سال‌جاری را افزایشی توصیف می‌کنند. آنها معتقدند تورم موجود کف تورم امسال است. با این دیدگاه، معامله‌گران بازار ارز روند دلار را برای اردیبهشت افزایشی می‌بینند.

در دو روز پایانی هفته گذشته، معامله‌گران عرضه دلار در بازار آزاد را محدود عنوان کردند. آنها سیگنا‌ل افزایش جریمه‌های رانندگی را بر روند صعودی دلار و ورود به کانال جدید موثر دانستند. تقاضا برای دلار در بازار آزاد بالا و عرضه محدود است.‌ این موضوع نیز برای جهش قیمت دلار به کانال جدید مزید بر سیگنال‌های تورمی بود.

با تغییر کانال دلار در روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت فعالان بازار، فرصت سه روزه‌ای را به دلار برای جهش و ورود به کانال ۵۳ هزار تومانی دادند؛ این در حالی بود که دیروز این اسکناس آمریکایی بعد از گذشت کمتر از یک روز به کانال بالاتر راه یافت.

قیمت دلار در نرخهای مختلف

صبح روز چهارشنبه قیمت دلار با رقم ۴۱ هزار و ۹۹۶ تومان در مرکز مبادله کشف قیمت شد و بیش از ۲۰۰ تومان نسبت به سه‌شنبه، کاهش قیمت داشت. دلار حواله نیز با کاهش ۵۰ تومانی با قیمت ۳۸ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام قیمت شد. این قیمت‌ها در سایت مذکور برای روز پنجشنبه ثابت بود و تغییری نداشت.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بوده است.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین روز کاری هفته گذشته قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا با ۳۲۶ تومان افزایش قیمت همراه بود و با رقم ۴۶ هزار و ۳۷۲ تومان اعلام شد. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۲ هزار و ۱۵۶ تومان و افزایش ۲۹۶ تومانی اعلام قیمت شد. گفتنی است قیمت یورو در بازار آزاد با رقم ۵۸ هزار و ۶۷۷ تومان مبادله شد. این ارز روز پنجشنبه در بازار آزاد یک پله بالاتر نشست.

روز پنجشنیه قیمت درهم در بازار آزاد یک پله صعود کرد و با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰ تومان مبادله شد. این ارز بیش از ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشت. اما قیمت حواله درهم در آخرین روز کاری هفته گذشته در سایت بازار متشکل معاملات بدون تغییر ماند. این ارز  ۱۰ هزار و ۳۸۸ تومان اعلام شد. اسکناس درهم نیز در این مرکز با قیمت ۱۱ هزار و ۴۲۷ تومان نرخ‌گذاری شد. قیمت دلار درهم نیز ۵۵ هزار و ۲۳۳ تومان محاسبه می‌شود.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط