قیمت روز طلا،سکه و ارز در ۱۱ شهریور ۹۹

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح قدیم به یازده میلیون تومان رسید.

به گزارش رصد روز ، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا به پایین‌ترین رکورد چند ساله، به بالاترین حد خود در دو هفته اخیر صعود کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۹۸۶ دلار و ۸۱ سنت رسید. بهای معاملات این بازار در ماه اوت ۰.۳ درصد کاهش داشت که نخستین کاهش ماهانه در پنج ماه گذشته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۱۹۹۵ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با سه دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۹۷۸ دلار و ۶۰ سنت بسته شد و برای ماه اوت ۰.۴ درصد کاهش ثبت کرد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، با انتظارات برای ضعیف ماندن ارزش دلار، پیش‌بینی می‌شود طلا به قیمت بالاتری صعود کند و مجددا مرز ۲۰۰۰ دلار را بیازماید.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از رقیبان بزرگش به پایین‌ترین حد در بیش از دو سال گذشته نزول کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت.

سیاست پولی جدید بانک مرکزی آمریکا که می‌تواند باعث شود نرخ‌های بهره آمریکا که اکنون نزدیک صفر قرار دارند برای مدت طولانی و احتمالا سال‌ها پایین بمانند و تورم بالاتر رود، باعث ریزش ارزش دلار و حرکت سرمایه‌ها به سوی طلا شده است.

بر اساس گزارش رویترز، ریچارد کلاریدا، نایب‌رییس بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه گفت: رویکرد جدید بانک مرکزی آمریکا به معنای آن است که نرخ بیکاری پایین، نرخ‌های بهره بالاتر را تضمین نمی‌کند.

وارن پاترسون، تحلیلگر آی ان‌جی در یادداشتی نوشت: انتظارات برای نرخ‌های بهره اندک در آمریکا و ادامه ضعف شاخص دلار آمریکا فضای مساعدی را برای فلزات ارزشمند به خصوص طلا فراهم می‌کنند.

نرخ‌های بهره پایین‌تر ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را پایین نگه می‌دارد و جذابیت طلا که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۷ درصد جهش یافت و به ۲۸ دلار و ۶۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۴۴ دلار و ۴۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۶ درصد افزایش، ۲۲۷۹ دلار و ۶۱ سنت معامله شد.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌سه‌شنبه ۱۱ شهریور ساعت ۱۸ با ۲۵۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۲۲،۹۰۲ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۱۱ شهریور ساعت ۱۸ با ۲۵۰ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ۲۷،۱۰۲ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۷۶۱ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط