قیمت سکه و طلا عقب نشینی کرد

قیمت دلار در حالی در روز‌های اخیر به دلیل سیگنال مثبت توافق ایران و عربستان و گشایش‌های بین المللی روی مدار نزول قرار گرفته که قیمت سکه و طلا را در بازار کاهشی کرده است. به گزارش رصد روز،  در روز‌های پایانی هفته قبل قیمت دلار و سکه روی ری...

قیمت دلار در حالی در روز‌های اخیر به دلیل سیگنال مثبت توافق ایران و عربستان و گشایش‌های بین المللی روی مدار نزول قرار گرفته که قیمت سکه و طلا را در بازار کاهشی کرده است.

به گزارش رصد روز،  در روز‌های پایانی هفته قبل قیمت دلار و سکه روی ریل نزول قرار گرفت.

از نگاه کارشناسان سیاسی و اقتصادی، بهبود روابط سیاسی تهران ریاض و دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در پکن مهم‌ترین عاملی بود که زمینه ساز افزایش فروش در بازار شده بود. ثمره این دیدار یک بیانیهمهم از سوی دو کشور بود.

پس لرزه یک بیانیه در بازار دلار

بررسی‌ها نشان می‌دهد، پس لرزه این دیدار در معاملات پشت خطی روز گذشته هم ادامه داشته و قیمت دلار دیروز و دیشب نه تنها رشد معناداری را تجربه نکرد، بلکه تا حدودی نزولی شد.

در شرایط فعلی، فعالان بازار معتقدند در صورتی که نرخ دلار در معاملات نقدی امروز مسیر کاهش را دنبال کند این امروز ممکن است موجب تداوم کاهش قیمت سکه در ابتدای هفته جاری شود.

شرط مهم برای کاهش حباب سکه

برخی از تحلیلگران اقتصادی با اشاره به حباب بیش از ۳۰ درصدی سکه در انتهای هفته می‌گفتند: دشوار است که فاصله قیمت سکه بازار و ارزش ذاتی در این سطح باقی بماند.

در این شرایط در ابتدای هفته برای کاهش حباب یا باید قیمت دلار بالا برود یا اینکه قیمت سکه امامی در مسیر نزولی قرار بگیرد.

یک خبر، قیمت طلا را نزولی کرد

از سوی دیگر، قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی در آخرین روز هفته نزدیک به ۱۲ دلار کاهش یافت. اما با این وجود در آخرین ساعات معاملات هفتگی در بازار‌های جهانی همچنان بالاتر از مرز ۲ هزار دلاری معامله می‌شد.

دلیل اصلی کاهش قیمت طلا پس از رالی صعودی این هفته انتشار گزارش نسبتا مطلوب بازار کار آمریکا بود.

فعالان اقتصادی باور دارند نزولی شدن قیمت طلای جهانی هم ممکن است امروز شانس افزایشی‌های بازار سکه را تضعیف کند و قیمت سکه بار دیگر در سراشیبی قرار بگیرد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار