قیمت سکه ۱.۲ میلیون تومان کاهش یافت

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قیمت سکه خبر داد و گفت: ترس از ریزش بیشتر قیمت‌ها باعث افزایش فروشنده‌ها از صبح امروز در بازار شده است.

به گزارش رصد روز، محمد کشتی آرای در تشریح دلایل کاهش چشم‌گیر قیمت طلا و سکه در روزجاری اظهارداشت: قیمت اونس جهانی ۱۰۵ دلار نسبت به هفته قبل کاهش یافته است؛ به دنبال تحولات و بحران سیاسی در امریکا قیمت اونس تا ۱۹۵۶ دلار بالا رفته بود ولی با فروکش کردن این تحولات قیمت اونس جهانی به دلیل کوچ سرمایه ها از طلا به سمت ارزهای دیجیتال و سایر فعالیت های تولیدی، یکباره ۱۰۵ دلار کاهش یافت.

وی با تأکید براینکه اگر این ثبات سیاسی ادامه داشته باشد شاهد کاهش بیشتر قیمت ها در بازار جهانی و داخلی خواهیم بود، تصریح کرد:  قیمت سکه که هفته قبل در بالاترین نرخ به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هم رسیده بود تا این لحظه با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش به  ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن اشاره به کاهش سایر قطعات سکه گفت: امروز قیمت نیم سکه ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. ضمن اینکه قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار که هفته قبل تا یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله می شد امروز یک میلیون و ۱۰۷ هزار تومان شده است.

 

 

وی با بیان اینکه حباب سکه به پایین ترین رقم در یک سال اخیر رسیده و هم اکنون ۲۸۰ هزار تومان است، ادامه داد: این میزان حباب در یکسال گذشته بی سابقه بوده است و نشان دهنده کاهش شدید تقاضا و میل به خرید و سرمایه گذاری است.

به گفته کشتی‌آرای، از دیگر آثار کاهش شدید قیمت طلا و سکه در روزجاری، کاهش محسوس قیمت ارز است؛ قیمت دلار درحالی که هفته قبل در کانال ۲۶ هزار تومان هم معامله می شد امروز به مرز ۲۵ هزار تومان رسیده است.این فعال در بازار طلا و سکه تأکید دارد که از صبح امروز با کاهش شدید قیمت طلا و سکه و ترس ناشی از کاهش بیشتر، فروشنده طلا و سکه در بازار افزایش یافته است و فعلاً خریداری در بازار وجود ندارد.

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۱۰۷ هزار تومان، قیمت دلار ۲۵ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

 

اقتصاد ۲۴

مطالب مرتبط

آخرین اخبار