قیمت طلا امروز صعودی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۶ درصد افزایش به ۱۹۳۳ دلار و ۳ سنت رسید. به گزارش رصد روز،چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.قیمت طلا همپا...

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۶ درصد افزایش به ۱۹۳۳ دلار و ۳ سنت رسید.

به گزارش رصد روز،چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

به نقل از رویترز، قیمت طلا یک افزایش نسبی در روز دوشنبه داشته و نزدیک به بالاترین رقم طی ۹ ماه گذشته معامله می‌شود. بازارها منتظر اطلاعات اقتصادی بیشتر آمریکا در این هفته هستند تا ببینند آیا بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا با خطر رکود در ۲۰۲۳ مواجه است یا نه.

میزان تجارت در بازار فلزات از ابتدای هفته جاری در بحبوحه تعطیلات در بسیاری از کشورهای آسیایی مخصوصاً چین به‌خاطر سال نوی چینی کاهش یافته است. بازارهای چین طی یک هفته آینده بسته خواهند بود.

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بیشتر بر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی است که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود. انتظار می‌رود رشد اقتصاد آمریکا در پاییز به‌خاطر تأثیر سیاست‌های پولی سختگیرانه بانک مرکزی آهسته شده باشد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۶ درصد افزایش به ۱۹۳۳ دلار و ۳ سنت رسید.

قیمت طلا طی هفته های اخیر افزایش یافته که نتیجه افزایش تمایل به آن به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن و همچنین انتظار کند شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه‌های آینده است.

این پیش‌بینی ارزش دلار و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا را هم پایین آورده و بیش‌از پیش به نفع طلا و سایر سرمایه‌های مخاطره‌آمیز عمل کرده‌است. اما با توجه به این‌که تورم در آمریکا هنوز هم در حدود بالاترین رقم طی ۴۰ سال گذشته قرار دارد، اطمینان دقیقی نسبت‌به تصمیم بانک مرکزی آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره وجود ندارد.

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر شاخص هزینه‌های فردی در آمریکاست که اهمیت بیشتری برای فدرال رزرو دارد. درحالی‌که انتظار می‌رود این شاخص در ماه دسامبر نسبت‌به ماه قبل‌از آن کاهش یافته باشد، اما هنوز هم بالاتر از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی خواهد بود.

قیمت نقره امروز با ۱.۱۹ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۲۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۸ درصد افزایش ۱۰۴۸ دلار و ۸۱ سنت معامله می‌شود.

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۳ بهمن ۱۴۰۱ / قیمت سکه همچنان رشد می‌کند؟

روز یکشنبه قیمت سکه امامی ۸۰۰ هزار تومان دیگر گران شد. فعالان بازار معتقدند با افزایش قیمت دلار و سیگنال‌های نامساعد سیاسی روند قیمت‌ها صعودی شده و جسارت سکه‌بازان بیشتر شده است.

با گذشت دو روز از بهمن ماه امسال قیمت طلا و سکه باز هم، همانند روزهای پیش، آرایش افزایشی دارد. به نظر می‌رسد این رشدهای مکرر قیمت فلز زرد به افزایش نگرانی در بازار دامن زده است که این روند صعودی تا چه زمانی ادامه دارد و نقش دولت در مدیریت بازار چیست؟

جسارت سکه‌بازان بیشتر شد!

یکشنبه دوم بهمن‌ماه قیمت سکه  امامی ۸۰۰ هزار تومان دیگر گران شد. فعالان بازار معتقدند با افزایش قیمت دلار در بازار ارز تهران، جسارت سکه‌بازان بیشتر شده و به تبع آن در موقعیت خرید قرار گرفته‌اند.

معامله‌گران و برخی خریداران بازار معتقدند سیگنال‌های نامساعد سیاسی باعث شده است که قیمت‌ها این چنین افسارگسیخته افزایش یابد.

روند افزایش قیمت در بازار کالاهای سرمایه‌ای از ابتدای سال درباره قیمت دلار از سوی کارشناسان و تحلیلگران پیش ‌بینی شده بود و تبعات فنر فشرده قیمت دلار به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین کننده قیمت طلا و سکه، در نیمه دوم سال‌جاری به وضوح تاثیر خود را در بازار نشان داده است.

با گران‌شدن لحظه‌ای قیمت در بازار فلز زرد، به نظر می‌رسد امید به مذاکرات کاملا از دست رفته و خریداران احتیاطی نیز وارد بازار شده‌اند و مطمئن هستند که سیگنالی برای مهار و کاهش قیمت وجود ندارد.

قیمت انس جهانی طلا به دلیل تعطیلی پایان هفته بازارهای بین‌المللی فعلا با قیمت روزهای گذشته و نرخ ۱.۹۲۶.۲۲ دلار قرار دارد.

سکه امامی و بهار کانال عوض کردند

روز یکشنبه دوم بهمن ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی در کانال ۲۵ میلیون تومانی معامله شد و تا ساعات ابتدایی شب هم سکه امامی با قیمت ۲۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در حال معامله بوده است.

سکه بهار آزادی هم با افزایش ۷۰۰ هزار تومانی قیمت، با نرخ ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه در این روز ۴۰۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در حال معامله بوده است.

ربع سکه نیز ۲۰۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. روز یکشنبه سکه گرمی با ۳۰۰ هزار تومان رشد با قیمت ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

هر مثقال طلا نیز نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان گران شد و با این مقدار افزایش قیمت به کانال ۹ میلیون تومانی ورود کرد و به قیمت ۹ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان رسید.

هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۶۷ هزار و ۱۰۰ تومانی با قیمت ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای دست دوم روز یکشنبه ۶۶ هزار تومان گران شد و به قیمت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

حباب ربع سکه دوباره ۵ میلیونی شد

روند حباب سکه در تمام قطعات افزایشی است. حباب سکه امامی بیش از ۴۵۰ هزار تومان گران شد . سایر قطعات سکه نیز افزایش قیمت حباب داشتند و کمترین افزایش مربوط به ربع سکه با ۱۳۹ هزار تومان افزایش است. این روند افزایشی قیمت حباب سکه باعث شد حباب ربع سکه بار دیگر به محدوده ۵ میلیون تومانی برگردد.

همبستگی طلا و سکه

جواد فلاحیان کارشناس بازار سرمایه با اشاره به همبستگی شدید قیمت طلا و سکه به قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت:«با وجود این همبستگی قیمت در بازار فلز زرد با دلار بالاتر از نرخ فعلی در حال معامله است؛ این در حالی است که قیمت سکه همواره دارای حباب است و این حباب به معنای شکستن آن نیست.»

او افزود: «با بررسی قیمت سکه طی ۵ سال گذشته مشخص است که این بازار همواره با دلار بالاتر معامله شده است و روند کاهشی حباب سکه نیز مقطعی بوده است.»

فلاحیان گفت: «دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم سعی در کنترل قیمت‌ها دارد. فعلا ارزپاشی دولت زیاد است و بعضا با اخباری که از آزاد شدن منابعشان اعلام می‌کنند سعی در کنترل بازار دارند اما تا دلار مهار نشود کاهش قیمت در بازار طلا و سکه شدنی نیست.»

مطالب مرتبط