قیمت طلا امروز ۱۰ دیماه ۱۴۰۱

قیمت طلا امروز در آخرین روز معاملات در ۲۰۲۲ به ۱۸۲۴ دلار و ۲ سنت رسید که ۰.۵ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است. به گزارش رصد روز، قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد ت...

قیمت طلا امروز در آخرین روز معاملات در ۲۰۲۲ به ۱۸۲۴ دلار و ۲ سنت رسید که ۰.۵ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.

به گزارش رصد روز، قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند.چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

به نقل از رویترز، انتظار کند شدن روند افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا باعث شده طلا سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی را با بهترین عملکرد خود از ژوئن ۲۰۲۰ به پایان برساند.

افزایش پی‌درپی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا قیمت طلا را در ماه سپتامبر به پایین‌ترین رقم طی دو سال گذشته رسانده بود، اما طلا توانست این کاهش قیمت را در ماه‌های بعد جبران کند و حالا ۲۰۲۲ را با تنها ۰.۵ درصد کاهش قیمت به پایان می‌رساند.

قیمت طلا امروز در آخرین روز معاملات در ۲۰۲۲ با ۰.۵۰ درصد افزایش به ۱۸۲۴ دلار و ۲ سنت رسید.

شرایط بازار در ۲۰۲۳ تحت تأثیر پاسخ بانک‌های مرکزی به افزایش تورم خواهد بود. فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در ۲۰۲۲ از حدود صفر در ماه مارس تا ۴.۲۵ و ۴.۵ درصد افزایش داد که سریع‌ترین روند افزایش نرخ بهره از دهه‌ ۱۹۸۰ بود و قیمت طلا را از اوج ۲۰۰۰ دلار در ماه مارس پایین آورد.

قیمت نقره امروز با ۰.۸۷ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۴ سنت رسید و پلاتین با ۱.۵۸ درصد افزایش ۱۰۷۴ دلار و ۲۹ سنت معامله می‌شود.

نقره و پلاتین هر دو ۲۰۲۲ را با افزایش قیمت به پایان می‌رسانند، اما پالادیوم ۵.۶ درصد کاهش سالانه داشته است.

بازار طلا می‌تواند در آستانه یک بازار صعودی جدید در آستانه سال جدید باشد زیرا سودهای ارزشمند خود را از ماه گذشته حفظ کرده است.

فلز زرد در آخرین روز معاملاتی سال ۲۰۲۲ تقریباً پنج دلار کمتر از قیمت خود در ابتدای سال است. هر اونس طلا آخرین بار به قیمت ۱۸۲۵ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

سال پر فراز و نشیبی برای بازار فلزات گرانبها بوده است. موضع سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو به شدت بر تقاضای سرمایه‌گذاری تأثیر گذاشت.

قیمت طلا در اوایل نوامبر، به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته و به ۱۶۱۸ دلار در هر اونس رسید. با این حال، قیمت‌ها از آن زمان، نزدیک به ۱۳ درصد افزایش یافته است و این می‌تواند شروع حرکت دیگری باشد.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسودر ایمیلی به کیتکو نیوز گفت: طلا آماده ظهور است. جولیا کوردووا، تحلیلگر نیز گفت که اگر طلا بتواند حمایت خود را در ۱۸۲۰ دلار در هر اونس حفظ کند، می‌تواند باعث حرکت به ۱۸۶۰ دلار در هر اونس شود. او روز پنجشنبه در اظهار نظری در توییتر گفت: این تهدیدی است که یک بار دیگر رخ خواهد داد و اگر بتواند این بار آن را حفظ کند، یک حرکت بزرگ در راه است.

اگرچه طلا تا سال ۲۰۲۲ برای جلب توجه سرمایه گذاران تلاش کرده است اما همچنان یکی از دارایی های با بهترین عملکرد در سال جاری بوده است. طلا در حال پایان سال در قلمرو بی طرف است. در عین حال، نقره با عملکرد بهتری از طلا، سال را قوی به پایان می‌رساند. معاملات آتی نقره ماه مارس در حال آماده شدن برای پایان سال در حدود ۲۴ دلار در هر اونس است که بیش از دو درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

طلا و نقره در ماه گذشته، از تغییر انتظارات نرخ بهره سود برده‌اند. اگرچه اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو به افزایش نرخ‌های بهره ادامه خواهد داد اما بسیاری شاهد اوج‌گیری در نیمه اول سال هستند. در عین حال، ترس از رکود شدید، پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه بانک مرکزی ایالات‌متحده شروع به کاهش نرخ بهره در پایان سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال ۲۰۲۴ خواهد کرد، افزایش یافته است.

به گفته برخی از اقتصاددانان، چندین گزارش بازار کار در هفته آینده می‌تواند موضع بازارها را حداقل برای سه ماهه اول سال تعیین کند. اقتصاددانان اخیراً به گزارش ماهانه فرصت‌های شغلی و گردش مالی نیروی کار توجه کرده‌اند. اقتصاددانان افزودند که کاهش بیشتر در تعداد مشاغل می‌تواند نشان‌دهنده افزایش بیکاری در چند ماه آینده باشد.

در هفته‌ای که گذشت قیمت طلا و سکه به تبعیت از قیمت دلار روند افزایشی داشت. در هفته‌ ابتدایی دی ماه روند صعودی بازارها هر ساعت افزایش داشت و این روند در نهایت منجر به تغییر رئیس کل بانک مرکزی شد تا شاید چاره‌ای باشد بر کنترل بازارها.

روند افزایش قیمت طلا و سکه، روز پنجشنبه ۸ دی ماه نسبت به سایر روزهای این هفته کمی آرام گرفت اما کاهش نیز نداشت. بررسی‌های صورت گرفته از بازار حکایت از این داشت که طلافروشی‌ها شلوغ بودند و بسیاری از مردم تمایل به فروش داشتند هر چند در قطعاتی بسیار جزئی. طلافروشان مدعی بودند مردم قادر به خرید طلای دست دوم و نو نیستند اما برخلاف تصور طلا همچنان از سوی صنف مذکور در صورت ارائه فاکتور خرید می‌شد.

در هفته‌ای که گذشت با وجود تحریم‌های اخیر بین‌المللی علیه ایران، معامله‌گران توجه بیشتری به پیام‌های مربوط به آغاز دوباره مذاکرات برجام نشان داده‌اند اما با روند صعودی قیمت‌ها در روزهای بعد به نظر می‌رسد سیگنال‌های کاهشی در بازار معاملات طلا و سکه فراموش شده است.

این روند افزایش قیمت در بازار کالاهای سرمایه‌ای از ابتدای سال درباره قیمت دلار از سوی کارشناسان و تحلیلگران پیش‌بینی شده بود. تبعات فنر فشرده قیمت دلار نیز به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت به وضوح در بازار مشخص بود.

سیگنال توافق هسته‌ای کار نکرد

برخی معامله‌گران اواسط هفته گذشته امید داشتند تا با سیگنال سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در روز شنبه ۱۰ دی ماه روند قیمت‌ها در بازار معاملات کالاهای سرمایه‌ای کاهش یابد اما این خبر زمانی اعتبار خود را از دست داد که وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد که سپاه به طور کامل از سوی این کشور تحریم شده است. با سیگنال‌های نامساعدی که از اخبار بین‌المللی به بازار ایران روانه می‌شود به نظر می‌رسد امید به توافق هسته‌ای برجام به عنوان قوی‌ترین سیگنال کاهش قیمت‌ها در بازار هر روز کمرنگ‌تر می‌شود.

به نظر می‌رسد امید به مذاکرات کاملا از دست رفته است و باید دید سیاست‌ مدیر کل جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار چیست؟ هر چند به شکل سنتی روز شنبه بازار در حالت احتیاطی قرار دارد و بسیاری از معامله‌گران در انتظار قدم بعدی بازارساز دست از معامله می‌کشند و این خود عاملی مقطعی برای کاهش قیمت‌ دلار و به تبع آن قیمت طلا و سکه خواهد بود.

انس جهانی طلا به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در بازار داخلی حدود ۳ روز است که به کانال ۱۸۰۰ دلاری برگشته و فعلا در همین محدوده نوسان دارد. به اعتقاد کارشناسان بازار، انس جهانی طلا بازیگر فعالی برای تعیین قیمت بازار فلز زرد در کشور نیست و آنچه قیمت طلا و سکه را تعیین می‌کند به طور مشخص دلار است.

در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا به قیمت ۱.۸۱۷.۶۲ دلار رسید.

تمام قطعات سکه وارد کانال جدید شدند

قیمت سکه پنجشنبه ۸ دی ماه با قیمت ۲۲ میلیون ۶۹۵ هزار تومان معامله شد. سکه بهار آزادی با قیمت ۲۰ میلیون و ۶۹۹ هزار تومان رسید. نیم و ربع سکه در کانال‌های جدید ۱۳ میلیون و ۱۰ میلیون تومانی قرار گرفتند. سکه گرمی نیز با قیمت ۴ میلیون ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز پنجشنبه مطابق سایر روزهای این هفته، رشد داشت و بیشترین سهم افزایش حباب مربوط به سکه بهار با ۲۳۳ هزار تومان رشد بود.

حباب سکه گرمی بر خلاف روزهای گذشته که کمترین مقدار رشد حباب را در خانواده خود داشت روز گذشته با افزایش ۱۲۷ هزار تومان حباب همراه بود.

روز گذشته حباب ربع سکه ۵۶ هزار تومان بیشتر شد و این کمترین مقدار رشد حباب در میان قطعات سکه بود اما همچنان این قطعه از سکه پرچمدار بیشترین حباب در خانواده سکه‌هاست.

هر مثقال طلا روز پنجشنبه با قیمت ۸ میلیون و ۲۹۳ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به قیمت یک میلیون و ۹۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

قیمت طلای دست دوم یک میلیون و ۸۸۹ هزار تومان شد

مطالب مرتبط

آخرین اخبار