قیمت مسکن امروز ۱۲ آذر ۱۴۰۱

هم‌اکنون تعداد فایل‌های سبز در بازار اجراه بیشتر شده و علت آنها هم وجود فایل‌های نامرغوب یا بی‌کیفیت است. قیمت مسکن در این فایل‌‌ها نزولی گزارش شد. به گزارش رصد روز،در روزهای اخیر قیمت مسکن در بعضی از مناطق برای واحدهایی که کمتر از قیمت م...

هم‌اکنون تعداد فایل‌های سبز در بازار اجراه بیشتر شده و علت آنها هم وجود فایل‌های نامرغوب یا بی‌کیفیت است. قیمت مسکن در این فایل‌‌ها نزولی گزارش شد.

به گزارش رصد روز،در روزهای اخیر قیمت مسکن در بعضی از مناطق برای واحدهایی که کمتر از قیمت مورد انتظار منطقه قیمت‌گذاری شده کاهشی بوده است.

هنوز مشخص نیست علت کاهش قیمت‌ها چیست؟ آیا قیمت‌های پیشنهادی در این فایل‌ها کاهش یافته است؟ یا عوامل دیگری در کاهش قیمت‌ها دخیل بوده‌اند؟

در ماه‌های اخیر بازار مسکن تحت‌تاثیر تورم موجود در کشور هر ماه روندی افزایشی را تجربه کرده و قیمت بازار اجاره هم از این قائده مستثنی نبوده و روندی صعودی داشته است.

باید این نکته را مدنظر داشت که در شرایط وجود تورم بالا در بازار اجاره کاهش اجاره‌بها بعید به‌نظر می‌رسد. ضمن اینکه نرخ اجاره‌بها که هر روز قیمت تازه‌ای را در بازار به خود می‌بیند تحت‌تاثیر دو عامل تورم مسکن و تورم عمومی است.

اتفاقا در هفته گذشته تورم اجاره از تورم عمومی جلوتر رفته و برای چهارمین بار رکورد زد.

اما راز افزایش فایل‌های سبز در برخی از مناطق در بازار اجاره چیست؟

لازم به ذکر است که فایل‌های سبز به فایل‌هایی گفته می‌شود که قیمت پیشنهادی آنها مناسب‌تر از بهای عرف منطقه قیمت‌گذاری می‌شود.

تحقیقات میدانی نشان می‌دهد راز افزایش فایل‌های سبز به کاهش تعداد فایل‌های مرغوب در بازار بر می‌گردد. در نتیجه تعداد فایل‌های نامرغوب، بی‌کیفیت و ارزان‌تر در بعضی از مناطق تهران رو به افزایش بوده است.

پیش‌بینی می‌شد قیمت مسکن و قیمت اجاره از ابتدای پاییز کاهشی شود اما این امید هر روز کمرنگ‌تر شد. حالا هم تعداد فایل‌های نامرغوب بازار که از ماه‌های قبل اجاره نرفته‌اند یا به تازگی وارد بازار شده‌اند و سطح قیمت پیشنهادی آنها کمتر از سایر فایل‌هاست، بیشتر دیده می‌شوند.

این واحدها عمدتا در طبقه همکف، زیر همکف یا طبقه چهارم بدون آسانسور قرار دارند. عمربنای این واحدها هم بالاست و جزو ساختمان‌های قدیمی به شمار می‌روند. در بعضی از موارد هم واحدها فاقد امکانات رفاهی همچون پارکینگ، انباری یا آسانسور هستند.

راز این فایل‌های ارزان قیمت در بازار اجاره در همین نکته نهفته است

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار