قیمت گوجه فرنگی افزایش یافت

به گزارش رصد روز،  اگرچه در هفته ها و ماه های اخیر پیاز و خیار نسبت به سایر اقلام صیفی جات بیشترین افزایش قیمت را داشته اند اما به نظر می رسد که گوجه فرنگی در حال سبقت گرفتن از این دو بوده است؛ به طوری که‌ در کمتر از یک هفته قیمت آن ۵۰۰۰ ...

به گزارش رصد روز،  اگرچه در هفته ها و ماه های اخیر پیاز و خیار نسبت به سایر اقلام صیفی جات بیشترین افزایش قیمت را داشته اند اما به نظر می رسد که گوجه فرنگی در حال سبقت گرفتن از این دو بوده است؛ به طوری که‌ در کمتر از یک هفته قیمت آن ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.

بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در روزهای اخیر ۲۴ تا ۲۶ هزار تومان شده است. این در حالی است که کمتر از یک هفته پیش قیمت هر کیلو از این محصول ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان بود. به عبارت دیگر قیمت گوجه فرنگی در کمتر از یک هفته ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.
برخی از کارشناسان این افزایش قیمت ها را مقطعی می دانند و معتقدند قیمت محصولات کشاورزی چون وابسته به اقلیم است، نوسانات بسیاری دارد.
روزهای گذشته نیز سیدجوادساداتی نژاد – وزیر سابق جهادکشاورزی – اعلام کرد که بخش کشاورزی و حوزه تولید اقلیم محور و دارای نوسان است. این نوسان در همه جای دنیا وجود دارد. همچنین کشاورزی مکان محور است؛ یعنی در منطقه‌ای گوجه‌فرنگی تولید می‌شود و به اتمام می رسد و تا به دست آمدن گوجه‌فرنگی یک منطقه دیگر ممکن است فاصله‌ای‌ ایجاد شود که طبیعتا قیمت‌ها در این فاصله افزایش و سپس کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی نیز علت نوسانات قیمت برخی از اقلام میوه و صیفی را سیاه بهار و تغییر فصل عنوان کرد و گفت که این موضوع تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار