لاوروف: به رسمیت شناختن عضویت اوکراین در ناتو غیرممکن است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، روسیه در حال آماده‌سازی پاسخی به پیشنهادهای اوکراین برای حل‌وفصل مناقشه‌ای است که در دور اخیر مذاکرات در استانبول مطرح شد؛ او همچنین گفت که ارتباطات آتی در دست آمادگی است.

به گزارش رصد روز، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، روسیه در حال آماده‌سازی پاسخی به پیشنهادهای اوکراین برای حل‌وفصل مناقشه‌ای است که در دور اخیر مذاکرات در استانبول مطرح شد؛ او همچنین گفت که ارتباطات آتی در دست آمادگی است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با همتای هندی خود به خبرنگاران گفت: در حال آماده‌سازی پاسخ خود هستیم.

وی افزود: حرکت رو به جلو است. در درجه اول در به رسمیت شناختن غیرممکن بودن عضویت اوکراین در اتحاد ناتو، ناممکن بودن اینکه اوکراین در اتحاد آتلانتیک شمالی به دنبال رضایت باشد. یک وضعیت غیرهسته‌ای، خارج از ناتو و بی‌طرف. این چیزی است که اکنون به عنوان یک ضرورت مطلق شناخته می‌شود.

لاوروف در ادامه گفت: در خصوص تماس‌های احتمالی آتی، در حال آماده‌سازی این تماس‌ها و ارتباطات هستیم و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

وی هم‌چنین از واکنش هند در مورد بحران اوکراین قدردانی کرد.

لاوروف قبل از گفت‌وگو با همتای هندی خود گفت که هند همه واقعیت‌ها را پذیرفته و از اتخاذ دیدگاه یک‌طرفه خودداری کرده است.

انتظار می‌رود که مذاکرات آقای لاوروف با همتای هندی بر فروش نفت خام روسیه به هند و همچنین نحوه پرداخت هزینه‌ها بدون نقض تحریم‌ها متمرکز باشد.

کشورهای غربی و ژاپن بر هند فشار آورده‌اند تا موضع سخت‌تری علیه مسکو اتخاذ کند، اما دهلی تمایلی به انتقاد از روسیه ندارد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار