لیست انتصاب های فامیلی در دولت رییسی

یا رییس جمهور از انتصاب‌های فامیلی در دولت خبر ندارد و اعضای دولت به او راست نمی‌گویند و جناب‌شان را در جریان امور قرار نمی‌دهند یا این رسانه‌ها اسامی کذبی را منتشر می‌کنند.

به گزارش رصد روز، یا رییس جمهور از انتصاب‌های فامیلی در دولت خبر ندارد و اعضای دولت به او راست نمی‌گویند و جناب‌شان را در جریان امور قرار نمی‌دهند یا این رسانه‌ها اسامی کذبی را منتشر می‌کنند.

 مصطفی داننده، رییس جمهور رییسی بعد از حاشیه‌های زیادی که درباره انتصاب‌های فامیلی در دولت سیزدهم ایجاد شد در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت:« « بعد از طرح موضوع انتصابات فامیلی درخواست کردم ۵ نفر را اسم بیاورند تا به عنوان مسؤول دولت پی‌گیری کنم اما گفتند رسانه‌ها گفته‌اند ما هم گفتیم. ما در این دولت کسی را اتوبوسی نیاوردیم. ملاک انتصابات، شایسته سالاری بوده نه نسبت‌های فامیلی.»

بعد از این درخواست رییس دولت برخی از رسانه‌ها، جدولی از انتصاب‌های فامیلی در دولت را منتشر کردند. انتصاب‌هایی که بیش از انگشتان یک دست است. البته حضور تعداد زیادی از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق(ع) در دولت هم مورد اشاره این رسانه‌ها بوده است.

1336368_685

حالا بعد از آن سخنان و انتشار این جدول‌ها، وقت آن رسیده است که رییس جمهور در گفت‌وگویی در مورد این انتصاب‌ها با مردم حرف بزند.

مسئله بسیار ساده است؛ یا رییس جمهور از انتصاب‌های فامیلی در دولت خبر ندارد و اعضای دولت به او راست نمی‌گویند و جناب‌شان را در جریان امور قرار نمی‌دهند یا این رسانه‌ها اسامی کذبی را منتشر می‌کنند. فهمیدن این موضوع هم کار سختی نیست و می‌شود با چند تلفن ساده به اصل ماجرا پی برد.

نمی‌شود که یک شبه در جامعه ایجاد شود و بعد رییس جمهور آن را تکذیب کند وبعد دوباره دیگران با سند بگویند که انتصاب فامیلی بوده است و دیگر شاهد هیچ واکنشی نباشیم. زمان اینکه بگوییم «انشالله گربه است» خیلی وقت است که گذشته است. بالاخره در این میان یکی راست نمی‌گوید و مردم باید بدانند چه کسی با آنها صادق است.

فامیل‌سالاری موجی از ناامیدی در کشور ایجاد می‌کند و جوانانی که با هزار امید آرزو در دانشگاه‌های مختلف درس خوانده‌اند به امید رسیدن به فردایی بهتر، با دیدن این انتصاب‌ها، از سال‌ها تلاش خود پشیمان می‌شوند و عزم مهاجرت می‌کنند یا به دنبال کارهایی می‌روند که هیچ ربطی به تحصیلات آنها ندارد.

حضور این همه مشاور و مدیر از یک دانشگاه در دولت، مصداق همین ناامیدی است. کار به جایی رسید که می‌گفتند برای رسیدن به دولت باید سه قطعه عکس داشت و یک مدرک از دانشگاه امام صادق (ع) و لاغیر.

می‌شود در حرف به راحتی از شایسته سالاری حرف زد اما مردم وقتی امیدوار می‌شوند و به دولت اطمینان پیدا می‌کنند که در عمل ببیند، رییس جمهور و وزرا به سمت شایسته سالاری رفته‌اند و پستی به پسران، دختران و دامادها ندادند.

این ربطی به این دولت و آن دولت هم ندارد. فامیل سالاری باید ریشه کن شود و شایستگان در راس امور قرار بگیرند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار