محمدصالحی: قرار نیست ما نخبگان را به هر قیمت در کشور نگه داریم

به گزارش رصد روز، حسین محمدصالحی عضو کمیسیون امور داخلی مجلس در خصوص اخراج سریالی اساتید از دانشگاه‌ها، اظهار کرد: خبرگزاری‌های خارجی در حال بزرگنمایی این موضوع هستند‌. اگر استادی در حال همکاری با رسانه‌های معاند است، دولت وظیفه دارد با ا...

به گزارش رصد روز، حسین محمدصالحی عضو کمیسیون امور داخلی مجلس در خصوص اخراج سریالی اساتید از دانشگاه‌ها، اظهار کرد: خبرگزاری‌های خارجی در حال بزرگنمایی این موضوع هستند‌. اگر استادی در حال همکاری با رسانه‌های معاند است، دولت وظیفه دارد با او برخورد کند و مانع تشویش افکار عمومی شود‌.

وی افزود: اگر استادی تعلیق یا اخراج شده است اما اسناد متقنی در مورد همکاری او با معاندین وجود ندارد، می‌تواند شکایت کند. اگر پس از بررسی‌ها، بی‌گناهی‌اش اثبات شود، قطعا به دانشگاه باز خواهد گشت.

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس با بیان اینکه هیچ استادی برای انتقاد صحیح اخراج نشده است، ادامه داد: کما اینکه در بسیاری از مواقع اساتید انتقادهایی را مطرح کرده‌اند و نه تنها چنین برخوردهایی با آنان نشده، بلکه حتی به صحبت‌های آنان توجه هم شده است. اما وقتی افراد با دستگاه‌ها و رسانه‌های خارجی ارتباط می‌گیرند و حرف‌های آن‌ها را منتقل و از جایگاه علمی خود در جهت خدمت به بیگانگان سوء استفاده می‌کنند، باید چنین برخوردهایی با آنان صورت گیرد.

محمدصالحی در پاسخ به اینکه به نظر شما انجام‌ چنین برخوردهایی باعث افزایش ترغیب نخبگان به مهاجرت نمی‌شود، گفت: جلوگیری از خروج نخبگان به چه قیمت؟ وقتی نخبه در کشور می‌ماند، باید در خدمت مردم باشد، اما فعالیت‌های ضدمردمی از هیچ فردی در هیچ سطحی قابل پذیرش نیست. همه در  برابر قانون یکسان اند. قرار نیست ما نخبگان را به این قیمت که هر کاری بخواهند انجام دهند، در کشور نگه داریم.

وی با بیان اینکه این افراد با مواضع ضدنظام خود در حال فعالیت علیه مردم هستند، عنوان کرد: این نظام با نظر مردم روی کار است، لذا هر اقدامی علیه این نظام، اقدام علیه مردم است و فردی که علیه نظام موضع‌گیری می‌کند، اگر زمینه برایش فراهم شود، به گونه‌ای دیگر هم با مردم مقابله خواهد کرد.

منبع: انتخاب

مطالب مرتبط

آخرین اخبار