مذاکره ایران و امریکا تا ساعاتی دیگر/ایران فرایند گام به گام را نمی پذیرد

فقط ۴ روز بعد از گفتگوی مجازی ایران و کمیسیون مشترک برجام، امروز نشستی به صورت حضوری در وین برگزار می‌شود تا ایران، امریکا، تروئیکای اروپا، روسیه و چین درباره راهکارهای برگشت به برجام گفتگو کنند.

به گزارش رصد روز، این نشست تا ساعاتی دیگر در اتریش برگزار می‌شود و البته اختلاف ساعت تهران و وین حدود ۲٫۵ ساعت است و در حالی که در تهران هم اکنون ساعت ۱۳٫۲۰ دقیقه است، در وین ساعت ۱۰:۵۰ دقیقه بوده و هنوز مشخص نیست که این نشست دقیقا چه ساعتی برگزار می‌شود؟

نماینده ایران در این گفتگو عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و از امریکا رابرت مالی، مسوول امور ایران در دولت آمریکا برای گفتگو درباره برجام حاضر می‌شود.

مذاکرات رو در روی اعضای برجام در شرایطی آغاز شده است که ایران اعلام کرده فرآیند گام به گام را نمی‌پذیرد و امریکا باید تمام تحریم‌های علیه ایران را لغو کند. این در حالی است که امریکا از فرآیند گام به گام گفته و تاکید دارد که ایران و امریکا هم‌زمان گام‌هایی برای بازگشت به برجام بردارند و در عین حال بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا و رابرت مالی، مسوول امور ایران در دولت آمریکا هر دو توییت‌هایی درباره درخواست آزادی زندانیان امریکایی در ایران منتشر کرده‌اند.

نمایندگان سایر کشورهای عضو برجام هم گرچه اعتقاد دارند که آغاز مذاکرات اتفاق خوبی است اما اعتقاد دارند که این فرآیند بسیار پیچیده و دشوار و زمان‌بر خواهد بود.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط