مرحله پنجم واریز تسهیلات پایدار اشتغال روستایی آغاز شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز واریز مرحله پنجم تسهیلات پایدار اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی به میزان هشت هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش رصد روز ، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه صبح چهارشنبه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: منابع از محل صندوق توسعه ملی در اختیار بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات متقاضیان در نوبت اشتغال‌های پایدار روستایی قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۱.۵ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی قرار بود ۲۲ هزار میلیارد تومان به اشتغال روستایی اختصاص یابد که در گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و با احتساب واریز هشت هزار میلیارد تومان مجموع واریزی به ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تاکنون ۱۳۵ هزار فعالیت اقتصادی از محل این منابع در سطح کشور در روستاها و بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر و بیش از ۲۵ هزار فعالیت مختلف در عرصه‌های گوناگون روستایی ایجاد شده و برای ۲۲۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

شریعتمداری گفت: پایش‌های مختلف نشان می‌دهد که به غیر از بوم‌گردی که با شیوع بیماری کرونا متوقف شده بقیه فعالیت‌ها ادامه دارد و بخشی بازپرداخت تسهیلات آغاز شده است و تا کنون ۸۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی دوباره به چرخه پرداخت تسهیلات جدید بازگشته است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این مسیر را با کسب مجوزهای لازم به صورت چرخشی ادامه دهیم و سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال کشور از سه درصد به ۲۹ درصد برسانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بیمه روستائیان و عشایر گفت: یکی از اقداماتی که در روز روستا کلید خورد این بود که قبل از شروع به کار دولت تدبیر و امید، ۶۵۴ هزار مستمری بگیر روستائی و عشایر داشتیم که در دولت تدبیر و امید به یک میلیون و ۲۷۸ هزار افزایش یافت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منابع اولیه برای پیوستن به این صندوق از طریق افراد، تامین شده و امکان پرداخت پنج درصد را نداشتند، دولت این مبلغ را تقبل کرد و هزار و ۴۲۵ هزار میلیارد تومان منابع در این خصوص اختصاص یافت؛ به این ترتیب یک میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه شده جدید به مجموعه بیمه‌شدگان اضافه می‌شود و مجموع آنها به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر پایدارترین صندوق‌ها است، اظهار کرد: میزان مستمری بگیران که قبلا کمتر از ۱۰ هزار نفر بود امروز به ۱۱۲ هزار نفر رسیده و مجموعه سرانه سرمایه بیمه‌شدگان که در شروع دولت چهار میلیون تومان بود امروز به ۲۰ برابر افزایش یافته است.

 

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار