مردم به سمت بازار خودرو روانه شدند

پس از سقف‌شکنی دلار در هفته‌های گذشته، قیمت خودرو هم با افزایش همراه شد. اما هم‌اکنون که دلار به کانال‌های پایین‌تر برگشته، خودرو همچنان با افزایش قیمت همراه است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این بازار روندی صعودی با شیب ملایم را تجربه کند....

پس از سقف‌شکنی دلار در هفته‌های گذشته، قیمت خودرو هم با افزایش همراه شد. اما هم‌اکنون که دلار به کانال‌های پایین‌تر برگشته، خودرو همچنان با افزایش قیمت همراه است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این بازار روندی صعودی با شیب ملایم را تجربه کند.

به گزارش رصد روز،قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌‌شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

با افزایش نرخ دلار از هفته گذشته، قیمت انواع خودرو نیز با افزایش همراه شد. البته برخی معتقدند که قیمت خودرو هم‌گام با نرخ دلار افزایش نداشته است.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت یک هفته از سقف‌شکنی دلار، حکایت‌گر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است.

برخلاف هفته‌های گذشته، برخی خودروها با ثبات، برخی با کاهش و برخی نیز با افزایش قیمت همراه شده‌اند و دیگر آن جهش قیمتی که در همه خودروها در بازار اتفاق افتاد وجود ندارد. به نظر می‌رسد بازار در تلاش است تا دوباره ثبات نسبی قیمت‌ها را بازگرداند

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. اما به نظر می‌رسد این خودرو دوباره در بازار به یک ثبات قیمتی رسیده‌ است.

پراید ۱۱۱ اکنون در قیمت ۲۰۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ نیز اکنون به نرخ ۱۸۳ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات که در ماه گذشته ۵۹۰ میلیون تومان ارزش داشت، اما امروز در سطح ۶۳۰ میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که مدت‌ها بود با ثبات قیمت همراه شده بود، اما این چند روز با افزایش قیمت همراه شد. امروز صبح در قیمت ۴۲۷ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک هم امروز، مانند روزهای گشته، در قیمت ۴۹۶ میلیون تومان در بازار خودرو کشور به ثابت ماند.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز به قیمت ۶۲۲ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز هم مانند روزهای گذشته، در محدوده ۲۲۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز حالا ۳۲۹ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو امروز هم در بازار کشور در نرخ ۳۸۵ میلیون تومان ثبت شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

محمدرضا حامدی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: هنگامی که دلار نوسان قیمتی زیادی را طی دو روز تجربه کرد، بازار خودرو نیز شاهد نوساناتی بود که شوک جدیدی بر آن وارد شد. اما هم‌اکنون که بهای دلار کمی کاهش داشته مشاهده می‌شود که دیگر قیمت خودرو با کاهش همراه نشد و بالا ماند.

او افزود: باید به این نکته اشاره کرد که بالا ماندن قیمت خودرو صرفا به دلیل نوسانات ارزی نبوده و خودروسازان هم در این مساله دخیل‌اند. علت افزایش قیمت در بازار بیشتر به دلیل عرضه کم خودرو به بازار است. در نتیجه به نظر می‌رسد روند افزایش قیمت با یک شیب ملایمی ادامه‌دار باشد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: اما باید توجه کرد که در یک هفته اخیر مردم به سمت بازار خودرو آمده و اقدام به خرید و فروش خودروهایشان کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود این روند هم در هفته‌های آینده ادامه داشته باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط