مردم نمی‌توانند گرانی چند برابری کالاهای اساسی را تحمل کنند

به گزارش رصد روز، یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: مردم نمی‌توانند ۶ الی ۷ برابر گران شدن در کالاهای اساسی را تحمل کنند و ادامه این روند جامعه را با مشکل رو به رو می کند. محمدرضا بادامچی درباره ضرورت تغییرات در تیم اقتصادی دولت و ن...

به گزارش رصد روز، یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: مردم نمی‌توانند ۶ الی ۷ برابر گران شدن در کالاهای اساسی را تحمل کنند و ادامه این روند جامعه را با مشکل رو به رو می کند.

محمدرضا بادامچی درباره ضرورت تغییرات در تیم اقتصادی دولت و نتایج آن بر عملکردهای قوه مجریه در حوزه اقتصاد گفت: ای‌کاش تحولاتی که در تیم اقتصادی دولت صورت می‌گیرد به خاطر انسجام در این تیم و رفع شرایط بد اقتصادی و بحران‌های که روز به روز بیشتر خودش را نشان می‌دهد باشد اما آن چیزی که مشاهده می‌شود این است که اختلافات درونی دولت است و امیدوارم قوه مجریه  بتواند یک انسجامی را در تیم اقتصادی خودش برای رفع معضلات موجود به وجود بیاورد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خواست تمام مردم ایران است که دولت در تیم اقتصادی خودش یک بازنگری اساسی انجام دهد. شما امروز نگاه کنید این اختلافات تا کجا پیشرفته است؟ به طور مثال در خصوص ارز ترجیحی مسئولان مختلفی درباره‌اش مصاحبه و صحبت کرده‌اند که حذف شده است از آن مردم معترض هستند و می‌دانند تبعات آن چیست، چه گرانی‌هایی را پشت سر خواهد داشت، هنگامی که این واکنش جامعه را  می‌بینند، می‌گویند حذف نشده و تکذیب می‌کنند. سوالی که پیش می‌آید این است این‌ها مردم را چه چیزی فرض می‌کنند که هر روز یک حرفی می‌زنند و بعد هم آن را پس می‌گیرند، این رفتارها واقعا در شأن مردم کشور ما نیست.

وی تاکید کرد: دولتمردان باید به خودشان بیایند و افراد وارسته و کاردان را به کار گیرند و آوردن افراد غیر واجد شرایط باتوجه بحث‌های اقتصادی که امروز در کشور مطرح می‌شود، شرم‌آور است و باید بدانند این کارهای‌شان تبعات زیان‌بار و غیرقابل جبرانی برای جامعه پیش خواهد آورد.

بادامچی ادامه داد: معتقدم دولت با این تغییراتی که در کمیسیون اقتصادی انجام داده است و بعضی افراد را جابه‌جا کرده است متوجه بحران‌ها شده و مشاهده می‌کند در جامعه چه می‌گذرد. البته امیدمان این است تحولات اساسی انجام دهند و افراد کاردان و پخته در مسائل اقتصادی را در رأس امور قرار دهند.

وی با اشاره به این‌که حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌تواند عواقب بسیار بد اقتصادی برای کشور داشته باشد، عنوان کرد: معاونت بهداشت عنوان کرد قیمت کالاهای دارویی ۶ الی ۷ برابر خواهد شد و بسیار یأس‌آور است. چراکه مردم نمی‌توانند ۶ الی ۷ برابر گران شدن در کالاهای اساسی را تحمل کنند و باید هشدار داد ادامه این روند جامعه را با مشکل رو به رو خواهد کرد.

بادامچی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که امروز بیش از  ۸ ماه از عمر دولت سیزدهم سپری شده است و شاهد انتقاداتی از سوی جریان اصولگرایی که در ایام انتخابات از رئیسی حمایت کرده‌اند هستیم، اگر شرایط به همین منوال بماند آیا امکان دارد این جریان حمایت خودش را از وی برگرداند و شخص دیگری را برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی معرفی کند، گفت: آقای رئیس جمهور در زمان تبلغات انتخاباتی که بحث می‌کرد، می‌گفت که گرانی پیش نخواهد آمد چراکه ما بررسی می‌کنیم و برنامه داریم.

وی ادامه داد: امروز ۸ ماه از دولت سپری شده است و چیزهای معمولی مانند یک پراید از ۱۲۸ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است! بسیاری از کالاهای دیگر را می‌توان اسم برد که افزایش قیمت پیدا کرده ‌اند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این که قبل از انتخابات حرف‌هایی زده شد اما امروز بعد از گذشت ۸ ماه شاهد نابسامانی‌ها به ویژه در مسائل اقتصادی هستیم، عنوان کرد: معتقدم یک سر این نابسامانی‌هایی که امروز در کشور وجود دارد، به تفاهم با دولت‌های همسایه و کشورهای صنعتی بازمی‌گردد نه این‌که بگوییم همه زندگی ما بسته به کشورهای بیرونی است خیر، اما هنگامی که ما نمی‌توانیم کالایی که در داخل تولید می‌شود را به کشورهای همسایه صادر کنیم و پول به موقع دستمان برسد، این خودش تبعات منفی دارد.

وی یادآور شد: وعده‌هایی در مورد مذاکرات داده می‌شود که هر دفعه یک امیدی در دل ملت به وجود می‌آورد اما بعدها موضوع فرسایشی می‌شود که تبعات بدی دارد. قبل از انتخابات همه تاکید می‌کردند ارتباط خوب با همسایه‌ها و دنیا دارند امروز مشاهده می‌کنیم بعداز ۸ ماه هنوز موضوع برجام را که در دولت قبلی به تفاهم رسیده بود هنوز نتوانسته‌اند به اتمام برسانند.

منبع: ایلنا

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار