مسکو: خطر برخورد مستقیم روسیه و ناتو وجود دارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن هشدار درباره خطر برخورد مستقیم روسیه و ناتو گفت که تضمینی وجود ندارد که با توجه به ارسال تسلیحات به اوکراین، هیچ حادثه‌ای با ناتو رخ ندهد.

به گزارش رصد روز، معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن هشدار درباره خطر برخورد مستقیم روسیه و ناتو گفت که تضمینی وجود ندارد که با توجه به ارسال تسلیحات به اوکراین، هیچ حادثه‌ای با ناتو رخ ندهد.

 امروز چهارشنبه، الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیا ۲۴ اعلام کرد که هدف واقعی از گسترش ناتو در شرق اروپا، دشمن‌تراشی است.

او گفت: هرکسی کمی فکر کند، به خوبی متوجه می‌شود که هدف از گسترش ناتو در واقع دشمن‌تراشی است. هرگونه گسترش بعدی ناتو امنیت خود این سازمان را تشدید می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: ناتو فهمید که بدون دشمن نمی‌تواند وجود داشته باشد، لذا آنها با نزدیک کردن مرزهای خود به مرزهای ما، فقط به دنبال دشمن هستند!

گروشکو با تأکید بر اینکه خطر برخورد مستقیم بین روسیه و ناتو وجود دارد، گفت: «سخت است که بگوییم [روابط] چگونه تغییر خواهد کرد، قابل درک است که آنها مانند گذشته نخواهند بود».

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: صحبت در مورد شکل روابط روسیه و ناتو زود است و مسکو از حل و فصل مسائل با ناتو از طریق اقدامات سیاسی حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد، تضمینی وجود ندارد که با توجه به ارسال تسلیحات به اوکراین، هیچ حادثه‌ای با ناتو رخ ندهد.

گروشکو گفت: ما در مورد برنامه‌های تامین تسلیحاتی برای اوکراین بسیار نگران هستیم، همه چیز در این شرایط بسیار خطرناک است و هیچ تضمینی وجود ندارد که هیچ اتفاقی رخ ندهد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط