مشوق های صنعت برق برای مشترکان خانگی کم مصرف

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: مشترکان خانگی در صورتی که مصرف برق خود را در زمستان کاهش دهند، از مشوق‌های صنعت برق برخوردارخواهند شد.

به گزارش رصد روز، «محمدحسن متولی‌زاده» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: صنعت برق برای تشویق مردم به کاهش مصرف برق که تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها نمایان می‌شود، مشوق‌هایی را که در تابستان برای مشترکان خانگی اختصاص می‌داد، در زمستان نیز اجرایی می‌کند.

وی ادامه‌داد: هموطنان با اقدام‌های ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منازل و اداره و کاهش جزیی شعله بخاری یا کاستن یک درجه دمای محیط، می‌توانند تا ۱۰ درصد مصرف گاز کشور را کاهش دهند که در این صورت با همکاری مردم مشکلی در تامین گاز و برق در کشور در چند روز سرد سال به وجود نخواهد آمد.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان‌کرد: چند روز اخیر و با بسیج یک‌هزار و ۲۰۰ اکیپ عملیاتی  ۳۲۰ هزار چراغ روشنایی غیرضروری در معابر، بزرگ‌راه‌ها و پارک‌ها خاموش شده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

متولی‌زاده گفت: گروه‌های اجرایی شرکت‌های گاز و برق در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز موظف شده‌اند با مراجعه به اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی و عمومی، مصرف برق و گاز آنها را بررسی و در صورت رعایت نکردن، برخورد لازم را به عمل آورند.

وی با اشاره به افزایش مصرف سوخت گاز در زمستان، اظهار داشت: با توجه به این‌که همواره در روزهای سرد سال، مصرف سوخت گاز افزایش می‌یابد، برای جلوگیری از ایجاد اختلال در تامین برق کشور به‌ویژه در شرایط کرونایی، صنعت برق به منظور صرفه‌جویی، اقدام‌هایی را شروع کرد و با اجرای طرح تعدیل روشنایی معابر و اتوبان‌ها، قدمی موثر و با اثرگذاری سریع برداشت.

این مقام مسوول در عین حال به نقش موثر مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز اشاره و تاکید کرد: در کنار همه فعالیت‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود، حساسیت و همکاری مردم، اصلی اساسی است و نتایج بسیار بهتر و موثرتری خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توانیر چهارشنبه گذشته گفته بود که تلاش برای اصلاح سیستم روشنایی معابر به منزله ایجاد یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی مجازی است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از ماه گذشته، در پنجشنبه و جمعه آخر هر ماه برنامه تعمیرات و بازسازی شبکه‌های توزیع برق در سراسر کشور به صورت هم‌زمان انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید                      

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط