مشکلی در تولید گندم نداریم/حداقل نرخ منطقی خرید تضمینی گندم ۴ هزار و ۶۰۰ تومان

هاشمی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و پیش بینی زمستان پربارش انتظار می رود که تولید گندم بیش از سال گذشته باشد.

به گزارش رصد روز ، عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران ، با اشاره به اینکه سطح زیرکشت گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی نداشته است، اظهار کرد: با توجه به نرخ مناسب گندم در بازار آزاد، کشاورزان نسبت به کشت گندم رغبت پیدا کردند که همین امر موجب شد تا سطح زیر کشت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش نیابد.

وی افزود: علی رغم کاهش بارندگی در ماه‌های مهر و آبان، اما با بارش‌های اخیر و پیش بینی زمستان پربارش امیدواریم که تولید گندم بیش از سال گذشته باشد.

هاشمی ادامه داد: با وجود بارش اخیر و سطح زیرکشت مناسب گندم از دولت انتظار می‌رود که قیمت خرید تضمینی گندم را حداقل به ۴ هزار و ۶۰۰ تومان اصلاح کند تا با رقابت با بازار آزاد، امنیت غذایی کشور دچار مخاطره نشود.

به گفته وی، با وجود شرایط مناسب قیمت در بازار آزاد، دولت باید کاری کند که از بازار رقابتی جا نماند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران در واکنش به لایحه دولت مبنی بر دریافت مالیات از بخش کشاورزی بیان کرد: با وجود مخالفت شدید به دریافت مالیات از بخش کشاورزی، اعتراض خود را طی نامه‌ای به رئیس کمیسیون کشاورزی و اقتصادی مجلس و وزیر جهاد کشاورزی اعلام کردیم چرا که تصویب این لایحه تهدید جدی برای بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

هاشمی در پایان با بیان اینکه دریافت مالیات از کشاورزان سم مهلکی برای بخش کشاورزی محسوب می‌شود، تصریح کرد: از زمانی که دولت این لایحه را مطرح کرده، ناامیدی در سطح کشاورزان و روستا‌ها ایجاد شده است که تصویب این لایحه در مجلس ورشکستگی بخش کشاورزی و نابودی خودکفایی محصولات استراتژیک را به همراه دارد؛ بنابراین با شناختی که از نمایندگان مجلس داریم، این لایحه با آراء اکثریت رد خواهد شد و به صحن علنی کشانده نمی‌شود.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار