مشکل مسکن با شعار حل نمی شود

مشکل مسکن با شعار حل نمی‌ شود. میوه بی‌برنامگی ۷ ساله دولت را ما الان برداشت می کنیم دو تا دوسال و نیم زمان می‌برد یک مسکن به بخش مصرف برسد در حال حاضر بین تعهد دولت در میزان تولید یک میلیون مسکن در سال و میزان ساخت و ساز واقعی فاصله دو ب...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، افزایش حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ همچنان ادامه دارد طرحهای دولت در زمینه ساماندهی به مشکل مسکن مانند خانه های ۲۵ متری ، اخذ مالیات از خانه ‌های خالی و همینطور تعیین سقف افزایش اجاره بها به صورت ۲۵ درصد سالانه هیچکدام تا امروز نتوانست بازار مسکن را از وضعیت فعلی آن نجات دهد.

در این زمینه مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار رصد روز اعلام کرد دولت در بحث اقتصادی برنامه مدونی ندارد که این موضوع سبب غرق شدن زندگی مردم خصوصاً طبقات ضعیف شده است بحث خرید مسکن به آرزو تبدیل شده ما در بحث اجاره با افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها مواجه هستیم که بسیاری از مردم از مرکز شهر های بزرگ را به حاشیه‌نشینی رسانده است

این نماینده مجلس ادامه داد: مشکل مسکن با شعار حل نمی‌ شود. میوه بی‌برنامگی ۷ ساله دولت را ما الان برداشت می کنیم دو تا دوسال و نیم زمان می‌برد یک مسکن به بخش مصرف برسد در حال حاضر بین تعهد دولت در میزان تولید یک میلیون مسکن در سال و میزان ساخت و ساز واقعی فاصله دو برابری وجود دارد که در این زمینه نیازمند یک خط اعتباری ویژه مانند مسکن مهر داشتیم که اگر اشکالاتی در آن وجود داشت باید برطرف می‌شد نه اینکه ۷ سال آن را تعطیل کردیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که سیاست‌گذاری قبلی تغییری در آن ایجاد نشده و برنامه‌هایی که ارائه می‌شود مانند مسکن اجتماعی و طرح بزرگترین شریف هیچکدام بر اساس منطق نبود و نیست خط اعتباری ویژه با کارمزد پایین ۶ تا ۹ درصد برای اقشار آسیب‌پذیر در این زمینه می‌تواند مفید باشد.

مجتبی یوسفی تأکید کرد: در بحث نظارت باید اذعان کرد که قانون مالیات از خانه ‌های خالی و عایدی مسکن خوب بود اما قیمت‌ها بازدارنده نبود به عنوان مثال  برای دوره یک ساله دوم ۵۰۰ هزار تومان بود که این مسئله بیان کردنش ایراد دارد باید با یک دوره تنفس معقول مثل یک سال یا یک سال و نیم و بعد از آن با یک نرم رشد معقول که مثلاً طی ۱۰ سال برسیم به ۵ درصد قیمت ملک جلوی سفته‌بازی را بگیریم عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص اعتبار مجلس به نمایندگان جهت تهیه خانه گفت ۲۰۰ میلیون ودیعه مسکن دریافت کردیم که مبلغ از حقوقمان کسر خواهد شد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار