معاون وزیر: برنامه‌های جهش تولید وزارت صنعت مشکلات معیشتی مردم را رفع می‌کند

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفت محور در صورتی که به تمامی بخش های تولید تسری یابد می تواند مشکلات معیشتی مردم را رفع کند.

به گزارش رصد روز ، احمد انارکی محمدی عصر سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: برنامه ریزی و پیگیری وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حوزه فولاد و سیمان این بخش را ارتقا و توسعه بخشیده و اینک حرف بسیاری در این حوزه‌ها برای گفتن داریم.

وی اظهار داشت: همه بار کشور در سال جهش تولید با وجود مشکلات تحریم‌ها و شرایط دشوار اقتصادی بر دوش وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته زیرا این وزارت در حوزه‌های معیشتی، بازار، اصناف و تولید وظایفی برعهده دارد و باید در این حوزه‌ها پاسخگو باشد.

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌ها وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با اقدامات و برنامه‌ریزی انجام‌شده توسط دولت و این وزارت امیدواریم از بحران فعلی به بهترین نحو ممکن عبور کنیم.

وی اضافه کرد: کرمان در توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جزو بهترین استان‌های کشور بوده و استاندار مسائل ریز و درشت این استان را خود به دقت پیگیری می کنند و فعالیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی حلقه واسط بین مردم و مسئولان تلقی می‌شود.

کرمان استانی ثروتمند اما فقیر است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: کرمان در واقعیت استانی ثروتمند در ظرفیت‌ها اما فقیر است و این ۲ بخش مخالف یکدیگر در این استان کنارهم قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی افزود: استان کرمان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های کشاورزی و صنعت و معدن دارد و همچنین باوجود ظرفیت ها اقدامات قابل توجهی در این استان انجام شده اما در کنار آن فقر و محرومیت نیز بین مردم مشاهده می‌شود لذا در نشستی با حضور مسئولان ملی و استانی باید این موضوع رسیدگی و علت آن شناسایی شود و برنامه‌ریزی کنیم که چالش ها از بین برود.

وی بیان داشت: انگیزه کاری و هم‌افزایی مطلوب مدیران دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان کرمان و مجموعه سه قوه در شرایط خاص کنونی می‌تواند مشکلات را رفع کند و با این فعالیت‌ها و ریل‌گذاری مناسب در سطح کشور و استان کرمان در سال جهش تولید می‌توانیم شاهد جهش حقیقی در همه حوزه‌ها باشیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه موفقیت در هر امری به سه عامل بستگی دارد گفت: حوزه‌های صنعت، معدن، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش هرگاه در کنارهم جمع شوند کشور دچار تحولی چشمگیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: فعالیت‌ها باید دارای ویژگی سلامت باشد و دستگاه‌های سالم موجب کسب توفیقات بسیاری می‌شوند، صحت ویژگی دوم موفقیت است و اقدامات صحیح را باید ابتدا بشناسیم و نقشه راه و تدبیر صحیح در خود را در موفقیت کشور نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود: ویژگی سوم سرعت عمل بوده که با عجله در فعالیت‌ها متفاوت است و جمع کردن این سه فعالیت در سطح استان و ملی می تواند ما را ‌به موفقیت برساند.

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار