منتظر اقدامات جدی مجلس در بحث نهاده های کشاورزی باشید

در بحث نهاده های کشاورزی اقداماتی توسط کمیسیون صورت گرفته تا اولا شفافیت ها در این بخش به حداکثر ممکن برسد که در این باره منتظر اقدامات جدی باشید و دوماً شرایطی باید فراهم شود تا دولت با دادن یارانه به این بخش عملا چالش را در این زمینه از...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بارندگی های امسال در شمال کشور باعث خسارت دیدن بسیاری از محصولات کشاورزی و به خصوص برنج شده. اگر تا همینجای کار کشاورزان قصد داشته باشند تا محصولات خود را به قیمت واقعی تولید بفروشند باید شاهد قیمتهایی بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان باشیم. افزایش قیمت نهاده های کشاورزی ، بالا رفتن هزینه تولید ، واردات بی رویه ، کاهش تعرفه واردات و مسئله خرید تضمینی محصولات کشاورزی همگی از جمله دغدغه هایی هستند که باید به آنها به دقت توجه کرد. تورم افسار گسیخته هم مزید بر علت شده تا بسیاری از کشاورزان نگران نیمه دوم سال باشند زیرا با پایان فصل کشاورزی عملا اکثریت کشاورزان بیکار می شوند و با وضعیت فعلی باید فشار حداکثری را تحمل کنند. این در حالیست که بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور بدون شک وابسته به کشاورزیست و عدم توجه به این بخش می تواند اتفاقات زیادی را رقم بزند. محمدجواد عسکری نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در این باره به خبرنگار رصد روز گفت:

در بحث نهاده های کشاورزی اقداماتی توسط کمیسیون صورت گرفته تا اولا شفافیت ها در این بخش به حداکثر ممکن برسد که در این باره منتظر اقدامات جدی باشید و دوماً شرایطی باید فراهم شود تا دولت با دادن یارانه به این بخش عملا چالش را در این زمینه از بین ببرد. در این باره گفتگوهایی با بانک مرکزی نیز صورت گرفته و نظر مشورتی کارشناسان را هم داریم و امیدواریم در آینده نزدیک اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

محمدجواد عسکری درباره خسارت وارد شده به کشاورزان بر اثر بارندگی و جبران آن گفت: ما قصد داریم تا دولت را مجاب کنیم در خصوص بیمه روستایی و بیمه محصولات کشاورزی با تخصیص درست و کارشناسی شده منابع ریسکهای موجود را به حداقل برساند اما چیزی که نباید فراموش کرد این است که دولت از اراده کافی برخوردار نیست.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: در حال ظرفیت سنجی بخشهای مختلف اقتصادی برای توسعه این بخش هستیم که طبیعتاً خواهد توانست بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد یکی از این موضوعات بررسی خرید تضمینی همه محصولات کشاورزی به قیمتی منصفانه است که برای چنین شرایطی می تواند مسکن خوبی باشد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار