موافقتنامه همکاری ۲۰ساله ایران و روسیه به‌زودی نهایی می‌شود

دیدار رییس جمهور کشورمان با مقامات سیاسی و اقتصادی، مدیران شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه نفت و انرژی، صنایع، کشاورزی، تجارت و گردشگری روسیه از دقایقی پیش در مسکو آغاز شده است.

به گزارش رصد روز، دیدار رییس جمهور کشورمان با مقامات سیاسی و اقتصادی، مدیران شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه نفت و انرژی، صنایع، کشاورزی، تجارت و گردشگری روسیه از دقایقی پیش در مسکو آغاز شده است.

 در این نشست که وزرای امورخارجه، نفت، اموراقتصادی و دارایی، سه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و سفیر کشورمان در روسیه هم حضور دارند، راه های توسعه و تعمیق همکاری اقتصادی بین شرکت‌های ایرانی و روسی بررسی می‌شود.

رییسی در جمع فعالان اقتصادی روسیه گفت:   موافقتنامه جامع همکاری‌های بیست ساله بین ایران و روسیه می‌تواند نقشه راه جهش مناسبت همه‌جانبه بین دو کشور خواهد بود. مقدمات موافقتنامه جامع همکاری‌های دو کشور فراهم شده است و به زودی نهایی خواهد شد.

او ادامه داد: در دیدار با رییس جمهور روسیه هم اتفاق نظر داشتیم که سطح کنونی مناسبات اقتصادی رضایتبخش نیست و باید با رفع موانع ، زمینه افزایش مبادلات دوجانبه به سرعت فراهم شود.  باوجود رشد نسبتا خوب در میزان مبادلات اقتصادی میان ایران و روسیه، اما ظرفیت‌ها بسیار بیشتر است.

رییسی افزود: موقعیت ممتاز جغرافیایی سرزمین ایران بخصوص کریدور شمال – جنوب می تواند تجارت از هند تا روسیه و اروپا  را کم هزینه تر و پررونق تر کند. باید روابط دو کشور به گونه ای تنظیم شود که ضمن تامین منافع متقابل از مداخلات عناصر ثالث نیز مصون بماند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

تکمیل می شود…

مطالب مرتبط