موفقیتهای فولاد مبارکه اصفهان خواب چه کسانی را آشفته می کند؟ / چوب شایعات لای چرخهای تولید

در روزهای گذشته شاهد پخش شایعاتی در فضای مجازی بودیم که می توان از آن به پروژه تحریب تعبیر کرد چرا که اصرار به انتشار اخبار دروغ از کانالهای معلوم الحال و مجهول الهویه تعبیر و تصدیقی جز این باقی نمی گذارد به گزارش اختصاصی رصد روز، یکی از ...

در روزهای گذشته شاهد پخش شایعاتی در فضای مجازی بودیم که می توان از آن به پروژه تحریب تعبیر کرد چرا که اصرار به انتشار اخبار دروغ از کانالهای معلوم الحال و مجهول الهویه تعبیر و تصدیقی جز این باقی نمی گذارد

به گزارش اختصاصی رصد روز، یکی از موارد همیشه مورد تأکید رهبر انقلاب لزوم حمایت از تولید و جهادگرانیست که در این عرصه با حداکثر ظرفیت حضور دارند. فصل الخطاب کشور به کرات در خصوص اهمیت مسئله تولید و نتایج آن در کشور به مدیران کشوری نکات ارزشمندی را یادآور می شوند و نامگذاری سالهای اخیر به نام تولید به خوبی گواه اهمیت حیاتی این مسئله برای کشورست. اما متأسفانه باید اذعان کرد که با وجود اظهر من الشمس بودن برخی نیازمندیهای کشور در حوزه تولید و کارنامه مدیران در بخشهای مختلف برخی تعمداً در حال ایجاد سنگ بنای بدی هستند که دیوار حمایت از تولید کشور را تا ثریا کج خواهد برد و درست در موقعی که مهمترین سنگر کشور بعد از سنگر امنیت باید در محیطی آرام به چرخاندن چرخهای تولید بپردازد باید با حاشیه هایی روبرو شود که نه تنها آورده ای برای کشور ندارد بلکه یقیناً آب در آسیاب دشمن ریختن است.

قبول اینکه هیچ مدیری تا ابد در یک بخش و سازمان مدیریت نخواهد کرد پذیرفته و آشکارست اما باید در فصل تغییرات در موردش صحبت و چانه زنی کرد و به بیان نکته نظرات پرداخت در غیر اینصورت طرح چنین موضوعاتی تنها به چالش های موجود در کشور می افزاید. ذکر این نکته نیز ضروری می نماید که طرح تغییرات مدیریتی با وجود کارنامه قابل قبول برخی مدیران در حوزه های تولید و سرمایه گذاری جفا به نظام مدیریتی کشورست و مصداق بی تقوایی و سوءمدیریت خواهد بود.

رنجش از دستاوردهای فولاد مبارکه اصفهان!!!

متأسفانه عدم مدیریت فضای مجازی که با انتشار برخی شایعات فضای دوگانه ای را در فضای تولید کشور رقم می زند این روزها به چالشی جدی برای کشور تبدیل شده که باید برایش فکر چاره بود. ایجاد کانالهایی بدون امکان دسترسی به ادمین، وایرال شایعات، عملیاتی کردن پروژه تخریب و تشویش افکار عمومی از جمله مسائلی است که این روزها مبتلابه کشور شده و در برخی موارد پای جریاناتی دیده می شود که از ابتدا مخالف هر تحول امیدآفرینی در کشور هستند مانند پروژه ای که اخیراً در خصوص وضعیت مدیریتی فولاد مبارکه اصفهان شاهد آن هستیم. موضوع تغییر مدیریت فولاد مبارکه اصفهان که از اساس پروژه ای جهت تحت الشعاع قرار دادن تلاشهای این واحد تولیدیست این روزهای در حالی در فضای مجازی مطرح می شود که اصولاً چنین مسئله ای هیچگاه مطرح نشده و اسامی و افرادی که از آنها نام برده می شود روحشان از آنچه به آنها نسبت داده می شود خبر ندارد.

کمی موشکافی بیشتر نشان می دهد که مسئله تنها تغییر مدیریت در فولاد مبارکه اصفهان نیست چرا که تنها نتایج یکسال اخیر مدیریتی در بزرگترین واحد فولادسازی خاورمیانه به خوبی مؤید آنست که با وجود چنین کارنامه ای نباید به دنبال تغییر کادر مدیریتی یک شرکت و سازمان بود. آنچه که در موضوع اخیر به خوبی عیان است عزم برخی افراد برای به انحراف کشیدن توان تولیدی کشور و تضعیف جایگاه مدیریتی در جبهه تولیدست که نتیجه دلخواه برخی جریانهای سازمان یافته است. عملکرد یکساله فولاد مبارکه اصفهان که ۱.۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را در اختیار دارد گاهاض از نتایج چندساله برخی واحدهای تولیدی بزرگ کشور بیشتر بوده و عمق تحولات صورت گرفته نشان از استراتژی ویژه ای دارد که نباید ساده از کنار آن گذشت.

برخی نتایج مهم مدیریتی فولاد مبارکه اصفهان در یکسال اخیر؛

  • افزایش تولید در محصولات مختلف آهن اسفنجی، تختال، گندله و کلاف گرم
  • افزایش ۱۰ برابری سرمایه گذاریها
  • افزایش ظرفیت تولید به میزان ۱۰۰ درصد
  • افزایش سودآوری
  • رشد بهره وری
  • تولید فولاد ضد زنگ
  • افزایش درآمد فروش
  • صعود ایران به جایگاه هشتمین تولید کننده فولاد جهان با افزایش تولید در فولاد مبارکه اصفهان
  • رسیدن به کمترین میزان برداشت از زاینده رود(حدوداً ۱ درصد)
  • انجام بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بورس
  • رسیدن به بالاترین حدنصاب بومی سازی
  • صرفه جویی ۳ میلیارد دلاری حاصل فعالیتهای بومی سازی
  • عملیاتی کردن پروژه نیروگاهی ۹۱۴ مگاواتی
  • پیشروی پروژه نورد گرم ۲
  • تولید ۱۴ محصول جدید
  • افزایش فرصتهای شغلی بصورت مستقیم و غیرمستقیم
  • کسب میزان بالاترین توزیع سود در بورس کشور

قطعاً باید تأکید ریاست محترم جمهور مبنی بر اطلاع رسانی درست از دستاوردهای فولاد مبارکه اصفهان را در سایه چنین تلاشهای ارزنده ای برای آینده مسیر تولید و بهره وری کشور دانست چرا که با وجود نوسانات اقتصادی کشور ددستیابی به چنین نتایجی ثمره استفاده از درست از منابع انسانی و درک صحیح از ظرفیت های پیدا و پنهانست. با این وجود باید پرسید راه انداختن شایعاتی در خصوص مدیرتی که از بسیاری جهات حتی در نگاه منتقدان کارنامه ای درخشان از خود بجا گذاشته چه ثمره ای برای کشور دارد و سرال مهم تر اینکه چنین خدمتی به سنگر تولید کشور چه گروهی را آشفته و نگران می کند؟

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار