میانگین مصرف آب در فولاد مبارکه اصفهان پایین تر از میانگین جهانی

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در دیدار با اصحاب رسانه موضوع انتقال آب از دریای عمان را یکی از مهمترین دغدغه هایش از زمان شروع به کار در فولاد مبارکه اصفهان بیان کرد. به گزارش اختصاصی رصد روز ، محمدیاسر طیب نیا گفت: موضوع انتقال آب از دریای...

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در دیدار با اصحاب رسانه موضوع انتقال آب از دریای عمان را یکی از مهمترین دغدغه هایش از زمان شروع به کار در فولاد مبارکه اصفهان بیان کرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، محمدیاسر طیب نیا گفت: موضوع انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی آنقدر دارای اهمیت است که باید خیلی قبل تر در این باره تلاش می شد با اینحال من از بدو ورود به فولاد پیگیر این موضوع هستم چرا که با این اتفاق مشکل آب کل صنایع در استان اصفهان برطرف می شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئله انتقال آب تنها مختص به فولاد نیست بلکه همه صنایع در استان از آن منتفع خواهند داشت. طیب نیا تأکید کرد که این مسئله با قوت در حال پیگیری است و با تمام تلاشمان این است که با ایجاد زیرساخت لازم زمان عملیاتی شدن آن زودتر انجام شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با ابیان اینکه سهم فولاد در اینم پروژه بیش از سایری است گفت: سرمایه‌گذاری ۲.۳ میلیارد دلاری که فولاد مبارکه در کاهش مصرف انرژی و تغییر الگوی مصرف آب انجام داده بسیار قابل توجه و در کشور بی‌نظیر است.

طیب نیا همچنین گفت: میانگین جهانی مصرف آب در صنعت ۳.۳ مترمکعب بر تن است اما فولاد مبارکه به ازای تولید هر تن تختال، ۲.۲ مترمکعب آب مصرف می‌کند چرا که سرمایه‌گذاری‌های زیادی در کاهش مصرف آب داشته است و ۸۶ درصد کاهش مصرف آب داشته ایم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار