نقش آفرینی متفاوت و مؤثر فولاد مبارکه اصفهان در ۴ محور حیاتی

فولاد مبارکه اصفهان با حضور متفاوت در چهاربخش در حال ایجاد تعریفی مدرن از سیستم مدیریت واحدهای تولیدیست که در آن می توان به افزایش بهره وری و نرخ بازدهی بیشتر امیدوار بود. به گزارش اختصاصی رصد روز، باید گفت سال ۱۴۰۲ سال خوش یمنی برای صنعت...

فولاد مبارکه اصفهان با حضور متفاوت در چهاربخش در حال ایجاد تعریفی مدرن از سیستم مدیریت واحدهای تولیدیست که در آن می توان به افزایش بهره وری و نرخ بازدهی بیشتر امیدوار بود.

به گزارش اختصاصی رصد روز، باید گفت سال ۱۴۰۲ سال خوش یمنی برای صنعت فولاد کشورست. اجرایی شدن چند طرح بزرگ، افزایش تولید، افزایش صادرات و جابجایی جایگاه فولاد ایران در جهان سبب شد تا اصحاب رسانه و منتقدین نگاه ویژه تری به این بخش داشته باشند. قطعاً بخش مهمی از نتایج رقم خورده در صنعت فولاد کشور مرهون تلاشهای مهندسین ایرانی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان است که باعث شدند نام فولاد ایران اثرگذارتر از همیشه شنیده شود.

کشورمان که از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۲ جایگاه دهم در تولید فولاد را در اختیار داشت با رکوردشکنی های فولاد مبارکه اصفهان در روزهای پایانی سال قبل و همچنین رشد تولید در چهارماهه سال جاری توسط این واحد تولید خود را به جایگاه هشتم بزرگترین تولیدکنندگان فولاد دنیا رساند تا با وجود هجمه های بین المللی و تحریم های سنگین نقش فولاد ایران در بازارهای بین المللی غیرقابل انکار باشد.

اما نکته مهم در خصوص نوع فعالیتهای فولاد مبارکه عدم نگاه تک بعدی مدیران آن در مسائل ملی و کشوریست چرا که دامنه فعالیتهای فولاد تنها موجب انتفاع این واحد تولیدی نیست بلکه به گفته محمدرضا موثقی نیا فولاد مبارکه اصفهان در حال اجرای ابر پروژه های ملی است. حضور چند جانبه فولادیها در عرصه هایی مانند محیط زیست، مسئولیت های اجتماعی، تولید، ورزش و… سبب می شود تا در این حوزه ها شاهد شکل گیری زیرساختی مناسب باشیم هرچند که نیازمند توسعه این الگو در سایر بخش ها هستیم اما می توان امیدوار بود که حضور فولاد مبارکه اصفهان در این عرصه ها موجب تشویق جهت حضور بهتر و نظامند سایر شرکتها و بخش خصوصی در آنها شود.

فولاد مبارکه اصفهان با حضور متفاوت در چهاربخش در حال ایجاد تعریفی مدرن از سیستم مدیریت واحدهای تولیدیست که در آن می توان به افزایش بهره وری و نرخ بازدهی بیشتر امیدوار بود.

حضور در جبهه تولید با تغییر جایگاه فولاد کشور

نگاهی به آمار و کارنامه فولاد مبارکه اصفهان در پایان سال قبل و چهارماهه سال جاری به خوبی نشان می دهد که فولادیها حتی در زمان محدودیت هایی مانند محدودیت های انرژی، نرخ انرژی و تحریم سنگر تولید را خالی نگذاشتند و موفق شدند تا با افزایش تولید جایگاه ایران را در جهان بهبود بخشند و قطعاً کسب جایگاه هشتم تولید فولاد در دنیا مرهون تلاش های شبانه روزی نیروی انسانی فولاد مبارکه اصفهان است.

فولاد مبارکه اصفهان آلایندگی زاینده رود به کمترین مقدار رساند

یکی از مواردی که همیشه در خصوص فولاد مبارکه اصفهان مطرح است اثرات فعالیت این واحد تولیدی بر زاینده رود بوده که نه تنها آمار و ارقام خلاف این ادعا را ثابت می کند بلکه باید گفت فولاد مبارکه اصفهان با جمع آوری پساب ۹ شهر مانع از ورود آن به زاینده رود شد که این مسئله علاوه بر اینکه باعث شد تا زاینده رود از خطر آلایندگی پساب ها تا حدود زیادی مصونیت پیدا کند بلکه برنامه های در دست اقدام فولاد مبارکه اصفهان برداشت آب از زاینده رود را در آینده ای نزدیک به صفر می رساند.

۹۰ درصد جمعیت کشور از فعالیتهای فولاد مبارکه اصفهان منتفع شدند

فولاد مبارکه اصفهان که ۷۰ میلیون ایرانی را را سهامدار خود می بیند با توزیع ۵۰ هزار میلیارد تومان سود بین سهامداران موجب شد تا اثرات فعالیت این واحد تولید شامل حال ۹۰ درصد جمعیت کشور شود که این موضوع در شرایط اقتصادی فعلی بسیار قابل توجه است.

ایجاد ساختار ورزشی منسجم همسو با استانداردهای بین المللی

وجود ۲۷ تیم ورزشی و ۲۲۰۰ ورزشکار در رده های قهرمانی سپاهان اصفهان نشان می دهد که فولاد مبارکه اصفهان در نظر دارد مانند عرصه تولید امضای منحصر بفردی در سایر حوزه ها مانند ورزش داشته باشد تا پرورش نسل جدید قهرمانان ملی سبب شود که آنها ذخیره مناسبی برای احتراز پرچم کشور در آینده ای نه چندان دور باشند.

خیال آرام خودروسازان از تأمین ورق با حضور فولاد مبارکه اصفهان

یکی از مهمترین مواردی که توسط خودروسازیهای بزرگ دنیا در حال پیاده سازیست تغییر الگوی ورق های فولادی استفاده شده در بدنه خودرو به واسطه مسائلی مانند انرژی و ایمنی است که از این حیث گروه فولاد مبارکه اصفهان توانسته تا با بهینه سازی ورقهای خود نقش مؤثری در تولید خودروهای ایمن و با کیفیت داشته باشد. در حال حاضر ۹۰ درصد نیاز خودروسازان به ورق سرد از طریق گروه فولاد مبارکه اصفهان تأمین می شود.

اقدامات مؤثر فولاد مبارکه اصفهان در حوزه مسئولیت های اجتماعی

اگرچه اقدامات فولاد مبارکه اصفهان در حوزه مسئولیت های اجتماعی طیف وسیعی دارد اما با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب نسبت به تسهیل در امر ازدواج جوانان و فرزندآوری فولاد مبارکه اصفهان در سال گذشته به تأمین ۱۰۰ واحد مسکونی و تهیه ۲۰۰ سری  و خرید ۵۰۰ دستگاه لوازم خانگی برای زوج های جوان اقدام کرد که قطعاً در تمکین به به فرمایشات رهبری گام مؤثری بود.

ابر پروژه های ملی با وجود فولاد مبارکه اصفهان توسعه می یابد

پیشرفت پروژه نورد گرم ۲ و پروژه انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی، احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی و توسعه نورد سرد از جمله محورهائیست که نتایج هرکدام از این اقدامات می تواند تأثیر قابل توجهی بر روند تولید و بی نیازی کشور داشته باشد. با اتمام پروژه نورد گرم ۲ انقلابی از جهاد خودکفایی در صنایع معدنی و دیگر صنایع را شاهد خواهیم بود و انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی خواهد توانست تا به اجرای پروژه های عمرانی بزرگ و احداث کارخانجات با حجم بالای تولید در کشور کمک کند و در نتیجه شاهد ایجاد اشتغال قابل توجهی در سطح کشور خواهیم بود. توسعه نورد سرد علاوه بر اینکه در صنایعی مانند خودروسازی و کشتیرانی دستگیری خواهد کرد بلکه موجب خواهد شد تا کشور از حیث تجهیز منابع در سایر بخشها مانند تولید و ساخت انواع پروفیل، مهندسی پزشکی، هوا و فضا به اتکای لازم دست پیدا کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار