نماد “فولاد” واقعی ترین بازدهی، بیشترین همراهی / پیام مهم نماد “فولاد” برای سهامداران

یکی از مهمترین نمادهای بازار که در همواره از آن به عنوان لیدر بازار سرمایه یاد می شود نماد فولادست که هر تغییری در آن کل شاخص را تحت الشعاع قرار می دهد. نماد فولاد به سبب دارا بودن ظرفیتهای بنیادی قابل توجه و همچنین حجم بالای معاملات همیش...

یکی از مهمترین نمادهای بازار که در همواره از آن به عنوان لیدر بازار سرمایه یاد می شود نماد فولادست که هر تغییری در آن کل شاخص را تحت الشعاع قرار می دهد. نماد فولاد به سبب دارا بودن ظرفیتهای بنیادی قابل توجه و همچنین حجم بالای معاملات همیشه جزو نمادهای تأثیرگذار در شاخص کل بوده و همواره در فهرست نمادهای پرتراکنش دیده می شود.

به گزارش اختصاصی رصد روز، کش و قوسهای بازار سرمایه در چندوقت اخیر باعث شده تا صاحبان سهام در بسیاری از روزهای سال جاری به فکر مهاجرت از بازار بورس و سرمایه گذاری در بازارهای موازی باشند. هرچند که دلائل عمده ای برای پسروی بورس مطرح می شود اما مشخص ترین نکته در خصوص اتفاقات بازار سرمایه را باید در عدم برنامه مدون در جهت دادن به بزرگترین بازار پولی مالی کشور دانست. حدود دو سال و نیم از از شروع فاجعه در بازار سرمایه می گذرد و در این میان هیچگاه بازار سرمایه حتی روزهای نردیک به تابستان ۹۹ را تجربه نکرد و بسیاری از سهامداران با ضررهای سنگین تقریبا کل سرمایه خود را از دست دادند.

متأسفانه باید اذعان کرد یکی از مهمترین ریزشهای طولانی مدت بازار سرمایه رفتار بازیگران حقوقی در مقابل سهامداران خرد است که باعث شده بسیاری از آنها با نوسان گیری از سهامداران خرد به بی اعتمادی موجود در بازار بورس دامن بزنند.  نگاهی به وضعیت نمادهای معاملاتی بازار گویای آنست که بیش از ۸۰ درصدی نمادهای بازار در چند وقت گذشته ۱۰۰ درصد اصلاح داشتند که یکی از مهمترین علتهای آن را باید در مشی و روند حقوقی ها در مقابل سهامداران خرد دانست. از طرفی باید اقرار کرد با توجه به وضعیت بنیادی برخی نمادهای بازار و سودآفرینی غیرقابل توجیه آنها باید برای اصلاح این مسئله نیز فکر عاجل کرد چرا که رشد حباب گونه چنین نمادهایی خطر زیادی برای بازار سرمایه به همراه دارد و باعث خواهد شد تا در شروع ریزش و اصلاح قیمتی و زمانی پول حقیقی زیادی از بازار خارج شود.

با آنچه گفته شد به خوبی روشن خواهد بود که اولاً سودآفرینی هر نمادی را تنها نباید در درصدهای عجیب و غریب بازدهی دید بلکه باید ظرفیت سودسازی آنها را در گزارشات مالی و اخبار شرکت جستجو کرد و ثانیاً به این ارزیابی رسید که آیا امکان سرمایه گذاری طولانی مدت و مطمئن در نمادهایی که بعضاً سود حبابی خلق می کنند وجود دارد؟

یکی از مهمترین نمادهای بازار که در همواره از آن به عنوان لیدر بازار سرمایه یاد می شود نماد فولادست که هر تغییری در آن کل شاخص را تحت الشعاع قرار می دهد. نماد فولاد به سبب دارا بودن ظرفیتهای بنیادی قابل توجه و همچنین حجم بالای معاملات همیشه جزو نمادهای تأثیرگذار در شاخص کل بوده و همواره در فهرست نمادهای پرتراکنش دیده می شود.

نماد فولاد نماد قابل اعتماد بازار سرمایه

بررسی ها نشان می دهد که بازدهی و نقدشوندگی نماد فولاد طی یکسال ۸۲.۹۷ و در ۹ ماهه گذشته ۸۶.۷۵ درصد بوده که مهمترین مسئله در این باره پتانسیل ایجاد ارزش افزوده برای سرمایه سهامداران و قابلیت سرمایه گذاری بلند مدت روی نماد فولادست که خواهد توانست سرمایه سهامدارانش را چند برابر کند تا تأثیرات تورمی ارزش پول سهامدارانش را کاهش ندهد. برای درک بهتر این موضوع بد نیست تا ارزش بازار نماد فولاد را در ابتدای سال ۹۹ و پایان معاملات روز ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ مقایسه کنیم.

در ابتدای سال ۹۹ ارزش بازار فولاد مبارکه اصفهان ۹۲۱ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در پایان معاملات ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ به ۴ میلیون و ۵۵۴ هزار میلیارد ریال رسید که حکایت از رشد ۳۹۴ درصدی دارد. به عبارت دیگر چنانچه سهامداری طی این مدت با نماد فولاد همراهی کرده باشد اکنون ارزش دارائیهایش ۳۹۴ درصد افزایش پیدا کرده است آن هم بدون ترس و واهمه از اتفاقات بازار سرمایه.

یکی از مهمترین ویژگیهای نماد فولاد را باید ارزش نگهداری آن به صورت طولانی مدت دانست که بصورت قابل توجهی برای هر سطح از سواد مالی سهامداران نتایج خوبی را رقم می زند. برای روشن شدن این موضوع به مقایسه بالا برگردیم. اگر شما سهامداری باشید که با میزان مشخصی از سرمایه اقدام به خرید نماد فولاد کرده باشید آنگاه لازم نبوده که هر روز اخبار بازار سرمایه را دنبال کرده باشید بلکه کافیست هدف از خرید نماد فولاد را سرمایه گذاری بلند مدت باشد آنگاه بدون کمترین دغدغه ای اتفاقی که از آن صحبت شد خواهد افتاد.

چنین فرصتهایی قطعاً در هر نمادی بروز ندارد و اصولاً نمادهایی که ویژگیهای نماد فولاد را داشته باشند در بازار سرمایه آنقدر کم است که به راحتی قابل شمارش خواهد بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار