نیمی از دارایی های بانک مرکزی روسیه از دسترس خارج شد

به گزارش رصد روز ، نیمی از دارایی های بانک مرکزی روسیه از دسترس خارج شد. جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، اعلام کرد: تحریم‌ های جدید این اتحادیه علیه روسیه نیمی از دارایی‌های بانک مرکزی این کشور را بلوکه خواهد کرد. جزئیات خروج...

به گزارش رصد روز ، نیمی از دارایی های بانک مرکزی روسیه از دسترس خارج شد. جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، اعلام کرد: تحریم‌ های جدید این اتحادیه علیه روسیه نیمی از دارایی‌های بانک مرکزی این کشور را بلوکه خواهد کرد.

جزئیات خروج نیمی از دارایی های بانک مرکزی روسیه

 

وی در حاشیه سخنرانی با اورسولا وردن‌لیر، دبیر کمیسیون اروپایی گفت: می‌خواهد طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تحویل دهد.

بر اساس این طرح دسترسی تعدادی از بانک‌های روسی به سوئیفت قطع خواهد شد.

بورل تأکید کرد:‌همچنین قرار است اقداماتی علیه بلاروس به عنوان همسایه روسیه نیز در دستور کار قرار گیرد چرا که این کشور در درگیری نظامی روسیه و اوکراین به طرف روس کمک کرده است.

وردن‌لیر هم گفت:‌اتحادیه اروپا می‌خواهد برای خرید تسلیحات به اوکراین کمک مالی کرده و این نخستین باری است که اتحادیه اروپا چنین اقدامی را در پیش می‌گیرد.

بورل گفته است: اتحادیه اروپا از این جهت این اقدامات را در دستور کار قرار داده که ارتش اوکراین در این درگیری به حمایت ما نیاز دارد.

این دیپلمات اروپایی تأکید کرد: ما خواستار قطع سوئیفت و کمک تسلیحاتی شدیم و حالا در حال انجام هر دوی این‌ها هستیم.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار