هزینه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی پتروشیمی امیرکبیر برای بازسازی آشپز خانه! + سند

پتروشیمی امیرکبیر از شرکتهای وابسته به وزارت کار است که اسدالله غلامپور مدیریت آن را برعهده دارد. بررسی صورتهای مالی این شرکت نشان از هزینه گرانی در بازسازی آشپزخانه مجتمع این کارخانه دارد که باید دید چه توضیحی درباره آن می تواند وجود داش...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، مدیریت هزینه و جلوگیری از ریخت و پاش منابع مالی یکی از مواردیست که میتواند بسیاری از منابع مالی را در خدمت تولید قرار دهد. در سالهای اخیر مسئله تولید و اهتمام جدسی به آن آنقدری حائز اهمیت بوده که این مسئله در نامگذاری سالها دیده می شود. به عبارتی دیگر مهمترین مسئله اقتصادی در کشور به موضوع تولید اختصاص دارد. این مسئله خاص یک مجموعه و یا سازمان نیست بلکه باید مورد توجه جدی در همه بخشها قرار گیرد. هزینه و فایده انجام پروژه ای در یک شرکت بیشتر و بهتر از هر موقع دیگری باید صورت گیرد زیرا در غیر اینصورت شاهد هدر رفت منابع خواهیم بود. این تنها یک بعد قضیه است اما در طرف دیگر ماجرا باید به این مسئله نیز اقرار کرد که گاهی انجام یک پروژه در یک شرکت که می تواند با ریخت و پاش کمتری همراه باشد فرصت پرداختن به یک موضوع حیاتی را از بین می برد و جدا از این منابع انسانی را درگیر می کند. بعد نظارتی بر سازمانها اگرچه طی سالهای گذشته بیشتر شده اما کافی به نظر نمی رسد و نمی توان گفت که چون نام شرکت خصوصی بر روی یک مجموعه قرار دارد می تواند هرطور که صلاح می داند در بخش صرف هزینه ها رفتار کند. پتروشیمی امیر کبیر که هدایت آن را تا همین چندروز پیش اسدالله غلامپور بر عهده داشت موردی را در صورتهای مالی دوازده ماهه خود گنجانده است که می تواند جای ابهام و مطالبه گری داشته باشد.

پتروشیمی امیرکبیر از شرکتهای وابسته به وزارت کار است که به همین سبب باید در بخش هزینه ها و درآمدهایش دقت بیشتری داشت. این شرکت پتروشیمی برای بازسازی آشپزخانه مجتمع خود که قرار است در پایان مهرماه سال جاری به اتمام برسد بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کند که البته مخارج انباشته آن بیش از ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ثبت شده است.

پتروشیمی امیرکبیر

اما سؤالی که باید پرسید اینجاست که آیا صرف چنین هزینه ی سنگینی در شرایط فعلی منطقی به نظر می رسد؟ حالا باید دید اسدالله غلامپور مدیرعامل ساق که این مسئله در دوران مدیریت ایشان صورت گرفته و مدیران فعلی پتروشیمی امیرکبیر چه توضیحی در این باره دارند.

گفتنی پیشتر برای شفاف شدن این موضوع خبرنگار رصد روز با روابط عمومی این شرکت تماس گرفت اما پاسخ روشنی در این باره دریافت نکرد.

 

” با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید “

مطالب مرتبط

آخرین اخبار