هند در سال ۲۰۲۲ سریع‌ترین رشد اقتصادی جهان را خواهد داشت

صندوق بین‌المللی پول گزارش داد که پیش‌بینی می‌شود، در سال 2022 کشور هند بیشترین رشد اقتصادی در جهان را به ثبت برساند.

به گزارش رصد روز، به نقل از راشاتودی، صندوق بین‌المللی پول گزارش داد که با توجه به عملکرد بهتر از انتظار اقتصاد هند در سال ۲۰۲۰ و در زمان کرونا انتظار می‌رود، در سال مالی آینده این کشور به رشد اقتصادی ۱۱.۵ درصدی دست یابد.

صندوق بین‌المللی پول در پیش‌بینی قبلی خود که در ماه اکتبر منتشر شده بود، برای سال مالی آتی  رشد ۸.۸ درصدی را برای اقتصاد کشور هند در نظر گرفته بود که در پیش‌بینی کنونی این رقم ۲.۷ درصد رشد داشته است.

صندوق بین‌المللی پول می‌گوید: هند تنها کشوری خواهد بود که برای سال مالی آتی رشد اقتصادی ۲ درصدی خواهد داشت و انتظار می‌رود، این روند برای سال مالی بعدی این کشور هم ادامه یابد.

بنابه گزارش صندوق بین‌المللی پول، دلیل پیش‌بینی خوب برای رشد اقتصادی هند تولید ناخالص داخلی قابل قبول در این کشور در ماه‌های جولای تا سپتامبر بوده است.

مؤسسه یوبی‌اس گلوبال نیز اوایل ماه جاری پیش‌بینی کرده بود که برای سال ۲۰۲۲ رشد اقتصادی هند به بالاترین میزان در دو دهه گذشته خواهد رسید.

این مؤسسه همچنین گفته بود که هند بیشترین رشد اقتصادی را در میان  تمام کشورهای آسیایی به ثبت خواهند رساند. بهبود مصرف‌، عملکرد بهتر اقتصاد جهانی، اجرای واکسیناسیون علیه کرونا و تمرکز دولت بر اجرای سیاست‌های اصلاحی بر مبنای بالا بردن رشد اقتصادی این کشور از جمله دلایلی است که رشد اقتصادی هندی‌ها را بالا خواهد برد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار