هواپیمایی جمهوری اسلامی از کیسه خلیفه می بخشد / بفرمای ایران ایر به شرکتهای کشورهای استعمارگر

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی که با زیان خالص 34 هزار میلیارد ریالی در پایان سال 99 روبروست و هنوزاز عملکرد این شرکت در سال 1400 خبری نیست در شرایطی چنین کارنامه ای را رقم می زند که برخی از فعالیتهای این شرکت در ثبت چنین کارنامه ضعیفی بی ت...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ( ایران ایر )که با زیان خالص ۳۴ هزار میلیارد ریالی در پایان سال ۹۹ روبروست و هنوزاز عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۰ خبری نیست در شرایطی چنین کارنامه ای را رقم می زند که برخی از فعالیتهای این شرکت در ثبت چنین کارنامه ضعیفی بی تأثیر نیست که به اشاره مصداقی به آنها خالی از لطف نیست.

بررسیها نشان میدهد ۲ هزار و ۳۰ میلیارد ریال مطالبات هواپیمایی جمهوری اسلامی از اشخاص و نمایندگی های خارجی بابت نقل و انتقال وجوه حاصل از فروش بلیط مسافر و بار و و برخی معاملات و انجام سایر هزینه های مرتبط توسط اشخاص و نمایندگی های خارجی از جمله ایرگلوبال فرانسه و سوئد ، تراول میلان و فرانکفورت ، یوروپ تراول لندن ، اورکس لندن و دبی ، سینرژی اوی یشن تایلند ، وین (آقای قرایی ) نمایندگی دمام و غیره موضوعاتی مطرح است که می تواند علاوه بر ایجاد ابهام مطالباتی را مطرح می کند که در ادامه می آید.

مطابق با آنچه در صورتهای مالی ایران ایر مشاهده می شود در سنوات گذشته بابت انجام معاملات با اشخاص و شرکت های فوق الذکر ، از طریق سیستم بانکی وجوهی به داخل و خارج از کشور منتقل نشده است و بابت عدم وصول به موقع مطالبات خسارتی محاسبه نشده است.

نکته قابل تأملی که نباید به سادگی از کنار آن گذشت این است مانده طلب از نمایندگیهای وین (قرایی) ، ایرگلوبال فرانسه و درویش تراول دوحه به ترتیب ۳۹ ، ۱۰ و ۹۰ میلیارد ریال کمتر از مبالغ ثبت شده در حسابهای هواپیمایی جمهوری اسلامی است.

سوء تدبیرها در این شرکت هواپیمایی تا آنجا ادامه می یابد که با وجود غیرفعال شدن حساب برخی از این نمایندگی ها مانند سینرژی اوی یشن تایلند و سامیت ایر استرالیا هنوز اقدامی در جهت تسویه مطالبات آنان صورت نگرفته.

این اتفاقات در شرایطی می افتد که در همین سال مالی ۱۱ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال از اقساط سر رسید شده بانک صنعت و معدن در موعد مقرر تسویه نشده و باعث جریمه ۸۸۸ میلیارد ریالی شده هرچندکه این رقم در صورتهای مالی این شرکت ثبت نشد.

سؤالی که باید از مدیر وقت هواپیمایی هواپیمایی جمهوری اسلامی پرسید این است که اگر جای این شرکتها با شرکت متبوعش عوض می شد در قبال مطالباتشان چنین رفتار منفعلانه ای در پیش می گرفتند؟

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار