هیچ توجیهی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران وجود ندارد

رابرت اسمیت هم چنین با انتقاد از اروپا برای کوتاهی در کمک به ایران گفت: اروپا یعنی آلمان، فرانسه و انگلستان برای اجرای تعهدات برجامی خود و مقابله با فشارهای مالی و دیپلماتیک آمریکا تاکنون خود را غیرقابل اعتماد نشان داده‌اند.

به گزارش رصد روز ، رابرت اسمیت استاد علوم سیاسی دانشگاه سانفرانسیسکو است.نظرات خود را درباره افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا بیان کرده است.

ترامپ به دنبال نابودی برجام است

وی در ابتدا تاکید کرد که ترامپ سعی دارد قبل از انتخابات برجام را نابود کند.

این استاد دانشگاه دلیل دشمنی ترامپ با برجام را دو مورد دانست و گفت: مورد اول ایدئولوژی حزب محافظه‌کار و جمهوری‌خواه است که این حزب در تلاش برای نابودی برجام است. دومین دلیل هم تمایل ترامپ برای نابودی دستاوردهای دولت قبلی است.

هیچ توجیهی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران  وجود ندارد

آمریکا عضو برجام نیست

وی هم چنین در مورد تلاش ترامپ برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گفت: درواقع هیچ توجیهی برای تمدید ممنوعیت و تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران وجود ندارد. آمریکا از برجام خارج شده است و در واقع این ایالات متحده است که بدون توجیه از برجام خارج شد و این توافق و تعهداتش را نادیده گرفت.

اروپایی‌ها در عمل به تعهداتشان خود را غیرقابل اعتماد نشان داده‌اند

رابرت اسمیت هم چنین با انتقاد از اروپا برای کوتاهی در کمک به ایران گفت: اروپا یعنی آلمان، فرانسه و انگلستان برای اجرای تعهدات برجامی خود و مقابله با فشارهای مالی و دیپلماتیک آمریکا تاکنون خود را غیرقابل اعتماد نشان داده‌اند.

آمریکا موفق به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی نمی‌شود

وی در ادامه تاکید کرد: آمریکا موفق به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی نخواهد شد؛ همان‌طور که نشست اخیر شورای امنیت نشان داد، آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی با مخالفت روسیه و چین مواجه است. روسیه و چین از حق وتوی خود در این موضوع استفاده خواهند کرد.

 این احتمال وجود دارد که بایدن مذاکرات برجامی را از سر بگیرد

این استاد دانشگاه در مورد آینده ترامپ و برجام گفت: به احتمال زیاد ترامپ بازنده انتخابات است و این احتمال وجود دارد که بایدن نماینده حزب دموکرات جایگزین ترامپ شود. بنابراین این احتمال وجود دارد که بایدن به برجام بازگردد و مذاکرات پیرامون برجام از سرگرفته شود.

شرایط کرونا در ایران نگران‌کننده است

رابرت اسمیت هم چنین با ابراز نگرانی از شیوع گسترده کرونا در ایران گفت: کرونا در ایران شدت یافته است اما نگرانی اندکی در بین رهبران سیاسی یا رسانه‌های آمریکایی برای رفع تحریم‌ها علیه ایران در این شرایط وجود دارد. این موضوع غم انگیز و نگران‌کننده است.

 

ایلنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار