واکسیناسیون عمومی کرونا از فردا آغاز می شود + جزئیات ثبت نام

واکسیناسیون عمومی شهروندان ایرانی از فردا آغاز شده د اولین گروهی که واکسن دریافت می‌کنند، سالمندان بالای ۸۰ سال هستند.

به گزارش رصد روز، بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا امروز چیزی حدود ۲ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد شده است و فعالان اتاق بازرگانی از قرارداد واردات ۶ میلیون دوز واکسن برای کارگران خبر دادند.

آنها همچنین از قرارداد ۴۰-۳۰ شرکت خصوصی برای واردات واکسن کرونا خبر می‌دهند.

گرچه واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی با حواشی فراوان مواجه بوده است اما اعضای اتاق بازرگانی اعتقاد دارند که هر اتفاقی که بتواند سرعت واکسیناسیون در ایران را بالا ببرد اتفاق مثبتی است.

حالا بر اساس آخرین آمار فقط حدود ۵۰۰ هزار نفر واکسیناسیون شدند و البته متولیان ستاد کرونا و وزارت بهداشت می‌گویند که واکسیناسیون عمومی از خرداد ۱۴۰۰ شروع می‌شود.

بر همین اساس ثبت نام برای واکسیناسیون بیماران خاص پس از نوروز امسال آغاز شد و حالا فرآیند ثبت نام از افراد بالای ۶۰ سال شروع شده است.

ضمن اینکه خبرها حاکی از آن است که از فردا واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال و فاز دوم واکسیناسیون افراد واکسینه شده، شروع می‌شود.

در همین زمینه ستاد کرونا برای ثبت نام حضوری سالمندان مراکز درمانی خاصی را معرفی کرده است که البته این موضوع با انتقادات فراوانی مواجه شد و حالا ستاد کرونا اعلام کرده است که افراد برای ثبت نام غیرحضوری از طریق نشانی http://Salamat.gov.ir اقدام کنند.

این در حالی است که برای برخی مشاغل مانند رفتگران، شاغلان گورستانها، خبرنگاران و … اولویت واکسیناسیون در نظر گرفته شده است که با ثبت نام در این سامانه و بعد از در نظر گرفتن اولویت افراد برای انجام واکسیناسیون فراخوان می‌شوند.

حالا باید دید که پروسه تولید واکسن داخلی و واردات واکسن تا چه حد تسریع خواهد شد و واکسیناسیون در ایران سرعت می‌گیرد؟

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار