واکنش آمریکا به توقف نفت توسط ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته به وقت محلی به توقیف محموله نفت این کشور توسط ایران واکنش نشان داد.

به گزارش رصد روز، متئو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته به وقت محلی در نشست خبری خود در واکنش به توقیف نفت این کشور توسط ایران مدعی شد: دولت ایران باید فوراً نفتکش قدیمی ADVANTAGE SWEET را آزاد کند. ایران در سال‌های اخیر به‌طور غیرقانونی تعدادی کشتی تجاری را که در منطقه تردد می‌کردند، توقیف کرده است.

میلر بدون اشاره به تحرکات و تجاوزات دریایی آمریکا خصوصا ائتلاف خودخوانده علیه یمن و تجاوز به این کشور، مدعی شد: تداوم آزار و اذیت ایران برای کشتی‌ها و مداخله در حقوق و آزادی‌های دریانوردی در آبراه‌های حیاتی منطقه، تهدیدی برای امنیت دریایی، ثبات منطقه‌ای و اقتصاد جهانی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین بدون توجه به وضع تحریم‌های شدید علیه مردم ایران و عدم دسترسی به دارو و نیازهای اولیه در ادعایی گفت: تحریم‌های ما همیشه برای کالاهای بشردوستانه از جمله غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، محصولات کشاورزی استفاده نمی‌شود. این سیاست تحریمی ما بوده است، نه فقط در این دولت بلکه در چندین دولت و ما هرگز مانع از رسیدن دارو به مردم ایران نشده‌ایم.

پیشتر در پی تحریم‌های کشورهای غربی و به‌طور ویژه آمریکا که منجر به جلوگیری فروش داروهای موردنیاز برای بیماران پروانه‌ای توسط یک شرکت سوئدی شده و صدمات شدید جسمانی و روحی را بر آنها وارد ساخته است، بیماران پروانه‌ای (EB) شکایتی را علیه ایالات متحده آمریکا در دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل (شعبه ۵۵) تهران انجام دادند.

روز گذشته در خبری اعلام شد که بر همین اساس، با پیگیری‌های حقوقی انجام‌گرفته توسط وکیل پرونده، در نهایت دادگاه حکم توقیف محموله نفتی آمریکایی کشتی ADVANTAGE SWEET در خلیج فارس را صادر کرد و محموله این کشتی توقیف شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار