واکنش بازیگران زن به بیانیه خانه سینما / ماستمالی نکنید

به گزارش رصد روز ، پس از اعتراض سیصد بازیگر خانم سینما و تلویزیون نسبت به آزار جنسی زنان در این حوزه خانه سینما بیانیه ای صادر کرد که امروز شاهد واکنش بازیگران زن به بیانیه خانه سینما بودیم. پیشتر خانه سینما در بیانیه ای اعلاک کرده بود در...

به گزارش رصد روز ، پس از اعتراض سیصد بازیگر خانم سینما و تلویزیون نسبت به آزار جنسی زنان در این حوزه خانه سینما بیانیه ای صادر کرد که امروز شاهد واکنش بازیگران زن به بیانیه خانه سینما بودیم.

پیشتر خانه سینما در بیانیه ای اعلاک کرده بود در راستای تشکیل یک نهاد مستقل بجهت رسیدگی به این موضوعات تلاش خواهد کرد اما اشکالاتی در این بیانیه بود که منجر به واکنش شدید بازیگران زن شد.

افشاگری فقیهه سلطانی درباره تماسهای یک کارگردان معروف

واکنش بازیگران زن به بیانیه خانه سینما

 

«پیرو انتشار بیانیه خانه سینما، لازم است درخواست مندرج در بیانیه “زنان سینماگر علیه خشونت جنسی” که به امضای بیش از سیصد زن دست اندکار سینما رسیده شفاف گردد:
هدف، تشکیل یک نهاد مستقل از مناسبات داخلی خانه سینما (شامل حقوقدان، روانشناس، متخصص حوزه جنسیت، متخصص مدیریت منابع انسانی، متخصص حوزه خشونت جنسی و … سینماگر) است.

بغض اشکان خطیبی هنگام خداحافظی با تیم خاتون

بازگشت شهاب تیام به ایران

این نهاد می‌بایست:
۱.از وابستگی و پیوند با روابط قدرت موجود در فضای سینمای ایران دور باشد
۲.تمامی اعضای این نهاد می بایست در حوزه خشونت جنسی آموزش موثر و قابل ارزیابی دیده باشند.
۳.این نهاد با اکثریت مطلق از زنان تشکیل شود‌.
۴.این نهاد از طریق رای‌گیری جمعی و دموکراتیک فعالیت کنند.
۵.این نهاد برای همه زنان در صنعت سینما در دسترس باشد.

آنچه خانه سینما در بیانیه خود به عنوان “راهکار” بیان کرده با چنین ساختاری در تضاد قرار دارد چراکه در چهارچوب خانه سینما اعضای تصمیم‌گیرنده که اکثرا در پست‌های بالای مدیریتی خانه سینما هستند، منتخب خود خانه سینما هستند که “استقلال” لازم برای رسیدگی به این منظور را زیر سوال می‌برد چراکه منافع آنها درگیر روابط قدرت موجود در ساختار سینما خواهد شد‌.

آخرین جزئیات دادگاهی سردار آزمون

ثانیا این اعضا برای رسیدگی به خشونت‌های جنسی آموزش لازم را ندیده‌اند و سیستم موجود در دسترس همه زنانی که با پروژه‌های سینمایی سروکار خواهند داشت؛ نیست.
در آخر برخی از این اعضا هم تا به امروز روایت زنان سینماگر را فعالانه سرکوب کرده‌اند و معتقدند این امور را باید پشت درهای بسته حل و فصل کرد.

بیوگرافی آرش آقایی قهرمان جودو

با این توضیحات اعلام می‌کنیم که در پیشنهاد مطرح شده در بیانیه خانه سینما در واقع مابه تکرار همان روال ناکارآمد رسیدگی به این خشونت‌ها تا امروز مواجه هستیم که برای تغییر آن تلاش خواهیم کرد.»

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط