واکنش روسیه به قطع روابط دیپلماتیک کی یف با مسکو

به گزارش رصد روز ، واکنش روسیه به قطع روابط دیپلماتیک کی یف با مسکو قابل توجه بود. روسیه به چندین محور در خصوص حمله نظامی به اوکراین اشاره کرده که می تواند در آینده نتایج دیگری نیز از آن حاصل شود. واکنش روسیه به قطع روابط دیپلماتیک کی یف ...

به گزارش رصد روز ، واکنش روسیه به قطع روابط دیپلماتیک کی یف با مسکو قابل توجه بود. روسیه به چندین محور در خصوص حمله نظامی به اوکراین اشاره کرده که می تواند در آینده نتایج دیگری نیز از آن حاصل شود.

واکنش روسیه به قطع روابط دیپلماتیک کی یف با مسکو

مسکو می‌گوید این تصمیم «نتیجه‌ای منطقی» از سیاست‌های روس‌هراسی پس از کودتا است. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که از قطع کلیه روابط دیپلماتیک کی یف با مسکو تعجب نمی کند.

وزارت خارجه روسیه اظهار کرد:سیاست‌ها علیه روس‌های قومی ساکن در اوکراین و کاهش روابط با روسیه از زمان کودتای مسلحانه ۲۰۱۴، که ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور منتخب آن زمان را از قدرت برکنار کرد نشان می دهد اوکراین اقدامات تبعیض آمیز را تشدید کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که تمامی روابط دیپلماتیک با روسیه در بحبوحه عملیات نظامی که مسکو صبح امروز آغاز کرد، قطع شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که هدف از این کار، غیرنظامی کردن و «نازی‌زدایی» اوکراین است.

روسیه کشورهای غربی به رهبری آمریکا را متهم کرد که اوکراین را با سلاح های پیشرفته پمپاژ کرده و حضور ناتو را در این کشور افزایش می دهند. رهبر روسیه مدعی شد که حمله نظامی برای جلوگیری از خونریزی بدتر در آینده ضروری بود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار