ورود صادر کنندگان به بازار وضعیت بازار ارز را ملتهب تر می کند

نکته ای که در این باره باید مد نظر داشت این است که با وجود حباب شکل گرفته در این بخش همچنان هیجان زیادی را در آن مشاهده می کنیم که باعث می شود در هر زمانی تأثیر سیاستها به کمترین حد مکن برسد. سخنگوی کمیسیون اقتصادی تأکید کرد: تلاشهای صورت...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، وضعیت بازار ارز طی روزهای گذشته نگرانی های زیادی را ایجاد کرده که مهمترین تبعات آن کاهش شدید ارزش پول ملی است. دیروز قیمت دلار در بازار آزاد ارزی ۲۹.۲۰۰ تومان و قیمت یورو نیز ۳۴.۲۰۰ تومان و در این میان تنها چیزی که بدون داشتن کوچکترین دانشی در حوزه اقتصاد میتوان محتمل دانست افزایش تورم و بزرگتر شدن شکاف تورمی میان اقشار ضعیف و قوی جامعه است. البته در خصوص وضعیت بازار ارز فرضیه های مختلفی مطرح است ، از طرفی رئیس کل بانک مرکزی از کنترل بازار ارز خبر می دهد اما رصد بازار گویای این واقعیت است که این سیاستها به صورت مقطعی و کوتاه مدت پاسخگو بوده و بعد از آن اثرات لازم را ندارند. در این باره مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی به خبرنگار رصد روز گفت:

نکته ای که در این باره باید مد نظر داشت این است که با وجود حباب شکل گرفته در این بخش همچنان هیجان زیادی را در آن مشاهده می کنیم که باعث می شود در هر زمانی تأثیر سیاستها به کمترین حد مکن برسد. سخنگوی کمیسیون اقتصادی تأکید کرد: تلاشهای صورت گرفته در این باره هرگز کافی نیست و باید بیشتر تلاش شود.

مهدی طغیانی یکی از اصلی ترین دلائل افزایش قیمت ارز در چندماه گذشته را ورود برخی صادرکنندگان برای خرید ارز در بازار دانست و گفت: اینکه صادر کننده برای تسویه قراردادهای ارزی خود به دنبال تأمین آن باشد بد نیست اما نباید این موضوع با ورود مستقیم به بازار ارز اتفاق بیفتد بلکه باید شرایطی فراهم کرد تا اولا اولویت صادرات و ثانیاً کیفیت صادرات تصمیم گیری شوند به عبارت دیگر وقتی مسئله صادرات با دلار و یورو چالش ایجاد می کند باید دید برای شناسایی بازارهایی که این پتانسیل را دارند تا با ارزهای دیگری با آنها وارد مبادلات تجاری شد چه بستری را می توان ایجاد نمود جدا از این مجلس در صورت اجرایی نشدن برخی تصمیمات در بازار ارز ابزارهای خود را جهت به تعدیل رساندن این بازار دارد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط