وزیر آموزش و پرورش: سند ملی و اسلامی را جایگزین ۲۰۳۰ می کنیم

وزیر آموزش و پرورش با اظهار این که دشمن خانواده ها و دانش آموزان را هدف گرفته است، گفت: سند اسلامی و ملی را جایگزین ۲۰۳۰ می کنیم. به گزارش رصد روز، یوسف نوری پیش ازظهر شنبه در سخنرانی روز ۲۲ بهمن در مصلی تنکابن اظهار داشت؛ جمهوری اسلامی ا...

وزیر آموزش و پرورش با اظهار این که دشمن خانواده ها و دانش آموزان را هدف گرفته است، گفت: سند اسلامی و ملی را جایگزین ۲۰۳۰ می کنیم.

به گزارش رصد روز، یوسف نوری پیش ازظهر شنبه در سخنرانی روز ۲۲ بهمن در مصلی تنکابن اظهار داشت؛ جمهوری اسلامی ایران به جهان اثبات کرد که با وجود نفی حکومت دینی از سوی جهانیان، این حکومت می‌تواند تشکیل شود و بقا و ثبات خود را به دنیا اثبات کند.

نوری با اشاره به جمعیت چشم گیر مردم تنکابن در راهپیمایی ۲۲ بهمن، از حضور سه برابری آنان نسبت به سال گذشته، قدر دانی کرد و خطاب به فرهنگیان گفت: وقتی صندوق ذخیره فرهنگیان را تحویل گرفتیم، یکی از مجموعه‌های ان ۴۳ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشت، اما با اعمال مدیریت‌های مالی ۲۰ هرار میلیارد تومان از زیان آن مجموعه کاسته و مابقی هم جبران می‌شود.

وی ضمن تشریح بخش‌هایی از نحوه‌ی شکل گیری انقلاب اسلامی در سال ۵۷، تصریح کرد: در آن زمان سازمان جاسوسی آمریکا اعلام کرده بود که تا ده سال دیگر هیچ اتفاقی برای رژیم پهلوی نخواهد افتاد و به عنوان یک پایگاه ثابت در منطقه است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در همان زمان نیز تمام جامعه شناسان سیاسی اعلام کرده بودند که هیچ حکومت دینی از این به بعد در جهان شکل نمی‌گیرد اما تمامی این محاسبات اشتباه بوده و مردی الهی آمد و جمهوری اسلامی را بنا گذاشت.

این مسئول با بیان اینکه، این حکومت با رمز توحید و وحدت کلمه بنیان گذاشته شد، خاطر نشان کرد: با اعتماد به مردم، نام جمهوری اسلامی به رأی گذاشته شد و این اعتماد ادامه پیدا کرد و مردم در انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان و شوراها راسا سهیم شدند.

نوری ادامه داد: در زمان تدوین قانون اساسی، بسیاری مداخله کردند تا مسیر جمهوری اسلامی را تغییر دهند اما با هوشیاری بزرگانی چون شهید بهشتی این توطئه خنثی شده و قانون اساسی مبتنی بر اسلام تدوین شد.

وی با اشاره به قائله تجزیه طلبی و جنگ نابرابر عراق با ایران، اضافه کرد: اما مردم با حضور جانانه ی خود تمامی این عرصه‌ها را با سربلندی پشت سر گذاشتند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس، ما الگوهای بسیاری در زمینه نظامی ایجاد کردیم که اکنون کشورهای دیگر از ان بهره می‌گیرند.

نوری با اشاره به ترور دانشمندان و افراد تأثیر گذار، خاطرنشان کرد: اما بعد از جنگ، معاندان شروع به تهاجم نرم کردند اما هیچکدام نتوانستند حرکت انقلاب را متوقف کنند. زیرا این انقلاب رهبرهایی عالم و حکیم داشت.

این مسئول با بیان اینکه در جنگ نرم خانواده‌ها را هدف قرار دادند، یادآور شد: دشمن فهمید که فرهنگ ایرانی دلیل استقامت مردم است بنابراین این فرهنگ را نشانه رفتند.

سند بنیادین تصویب شد

وی افزود: دشمنان نگذاشتند سند بنیادین آموزش و پرورش شکل بگیرد و در دوران مختلف با روش‌های مختلفی چون توسعه سیاسی نمی‌خواستند این موضوع به فرجام برسد اما در سال ۱۳۹۰ سند بنیادین نوشته و تصویب شد.

نوری با بیان اینکه پس از تصویب سند بنیادین بازهم موانعی ایجاد کردند و سند ۲۰۳۰ را خواستند جایگزین کنند، گفت: حرکاتی در مهرماه امسال دیدیم نشأت گرفته از سند ۲۰۳۰ است بنابراین نتیجه می‌گیریم که باید سند خودمان را اجرا کنیم.

نوری افزود: با وجود این همه تحریم، در حوزه زیر ساختی در سال ۵۷ به ازای هر دانش اموز یک و نیم متر فضای آموزش داشتیم اما در حال حاضر با وجود همه محدودیت‌ها، این میزان به پنج و دو دهم رسیده است.

وی ادامه داد: در سال ۵۷ با فرمان امام نهضت سوادی ایجاد شد و در حال حاضر ۹۷ درصد از جمعیت کشور با سواد هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما رتبه چهارم دانش آموزان المپیادی را درجهان دارا هستیم، خاطر نشان کرد: جمعیت و امکانات ایران کمتر از امریکاست اما آمریکا رتبه پنجم را داراست.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار