وزیر امور خارجه اوکراین دیدار با لاوروف در ترکیه را رد نکرد

وزیر امور خارجه اوکراین امروز (شنبه) گفت، اگر در جریان گفت‌وگو با همتای ترکیه‌ای خود به این نتیجه برسد که دیدار با لاوروف نتیجه داشته خواهد داشت، موافقت می‌کند تا با او در ترکیه دیدار کند.

به گزارش رصد روز، وزیر امور خارجه اوکراین امروز (شنبه) گفت، اگر در جریان گفت‌وگو با همتای ترکیه‌ای خود به این نتیجه برسد که دیدار با لاوروف نتیجه داشته خواهد داشت، موافقت می‌کند تا با او در ترکیه دیدار کند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اخیرا آنکارا آمادگی خود را برای تسهیل گفت‌وگو بین روسیه و اوکراین در ترکیه با هدف دستیابی دو طرف به توافق آتش بس اعلام کرده بود.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در بیانیه‌ای تلویزیونی گفت:‌ امروز با همتای ترکیه‌ای خود گفت‌وگو خواهم کرد و در مورد مذاکره با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بحث خواهیم داشت.

وی افزود: یک مسیر مذاکره وجود دارد، هیات‌هایی از طرف روسیه و اوکراین تشکیل شده‌اند و آنها در خاک بلاروس ملاقات می‌کنند. اگر ببینم که گفت‌وگو با سرگئی لاوروف می‌تواند نتیجه‌ای در پی داشته باشد و در چارچوب کلی فرآیند مذاکره قرار بگیرد، البته من از ملاقات با او امتناع نمی‌کنم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار