وعده وزارت صمت برای کاهش قیمت پوشک

معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) وعده داده که قیمت پوشک بچه به صورت تدریجی کاهش خواهد یافت.

به گزارش رصد روز ، سعید صارمی اظهار کرد: در حوزه تولید پوشک بچه مشکلی نداریم، اما ۷۰ درصد از مواد اولیه تولید پوشک وارداتی و متاثر از نرخ ارز است و به علت کمبود این مواد قیمت پوشک در هفته های اخیر بالا رفته بود.

وی افزود: مقرر شد ترخیص این مواد از گمرکات به صورت اعتباری انجام شود و بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای این موضوع را نیز تامین کند. همچنین در راستای قطع وابستگی و خودکفایی تمهیدات لازم برای تولید داخلی مواد اولیه پوشک که امکان تولید داخل دارند انجام شده است.

صارمی با بیان اینکه با تمهیدات و مجموعه اقدامات انجام شده شاهد کاهش تدریجی قیمت پوشک خواهیم بود، تصریح کرد: در حوزه نظارت بر بازار نیز پوشک بچه جزو طرح های نظارتی و مشمول تشدید بازرسی‌ها خواهد بود و با متخلفین در این بخش برخورد قانونی خواهد بود.

اخیرا افزایش قیمت پوشک خبرساز شد ودر نهایت جلسه ای در وزات صنعت، معدن و تجارت (صمت) برای تصمیم گیری در این رابطه برگزار شد، اما میزان افزایش قیمت مجاز برای این کالا و محصولات سلولزی اعلام نشد. محمد مهاجر، نائب رئیس انجمن صنایع سلولزی ایران، نیز در این جلسه تاکید کرد که کمبودی در بازار نیست، بلکه سودجویانی که عرضه را کاهش می‌دهند باعث افزایش تقاضا در بازار شده اند و در نهایت باعث ایجاد اختلال در سطح عرضه می‌شوند.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت در حال حاضر حدود یک پنجم ظرفیت تولید پوشک در کشور فعال است.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط