ویروس انگلیسی گریبان طلا را هم گرفت/ قیمت طلا کاهش یافت

به دنبال شیوع نوع جدیدی از کرونا در انگلیس و ترسی که بازارها را فرا گرفته و محدودیت‌های جدیدی که به بار آورده است، ارزش دلار بالا رفت و این امر سبب شد تا قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یابد.

به گزارش رصد روز، به نقل از رویترز، به دنبال شیوع نوع جدیدی از کرونا در انگلیس و ترسی که بازارها را فرا گرفته و محدودیت‌های جدیدی که به بار آورده است، ارزش دلار بالا رفت و این امر سبب شد تا قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یابد.

قیمت طلا به ۱۸۸۱.۱۷ دلار کاهش یافت. این فلز گران بها در ساعات اولیه معاملات به ۱۹۰۶.۴۶ دلار، بالاترین رقم از ۹ نوامبر رسیده بود.

 شیائو فو، تحلیلگر بانک ملی چین گفت: «به طور گسترده حس ریسک پذیری در بازار وجود ندارد. بازارهای تبادل ارز (فارکس) و سهام کاهشی است. جهش جدید در این ویروس، بی ثباتی در بازار به وجود آورده و ما شاهد یک عدم ریسک پذیری چشمگیر هستیم.»

«هرچند طلا باید به عنوان منبع امن سرمایه گذاری محسوب شود اما به طور کلی در این مواقع، شاهد هستیم که دلار موقعیت را به نفع خود می‌دزد.»

با انتشار خبر ویروس جدید که ارزش پوند و یورو را کاهش داد، شاخص دلار بیش از یک درصد افزایش ارزش ثبت کرد و از کمترین رقم چند سال گذشته به بالاترین قیمت یک هفته گذشته رسید.

در ساعات اولیه معاملات به دنبال خبر توافق رهبران کنگره آمریکا بر سر بسته کمک مالی کرونایی ۹۰۰ میلیارد دلاری، قیمت طلا بیش از یک درصد بالا رفته بود.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید                      

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار