پاداش اعضای هیئت مدیره بیمه ما از چه الگوریتمی تبعیت می کند؟

پاداش اعضای هیئت مدیره بیمه ما در پایان 9 ماهه سال جاری رقم 5 میلیارد ریال را نشان می دهد. این رقم در پایان سال قبل 4 میلیارد ریال بود. نگاهی به وضعیت پرداخت پاداشها در این شرکت بیمه ای از سال 94 ما را با این سؤال روبرو می کند که مبنای مح...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در گزارش قبلی در مورد بیمه ما به موضوع دریافتی های قابل توجه در این شرکت بیمه ای اشاره شد مسئله ای که همچنان پاسخی از طرف مدیران  بیمه ما دریافت نکرده است . شرکت بیمه ما این روزها به واسطه پخش برنامه عصر جدید از شبکه سه نامش بیشتر شنیده می شود اما در صورتهای مالی این شرکت که به تازگی در سامانه کدال منتشر شده بازهم مواردی وجود دارد که می تواند برای دنبال کنندگان اخبار صنعت بیمه مورد توجه باشد.

 

پاداش اعضای هیئت مدیره بیمه ما در پایان ۹ ماهه سال جاری رقم ۵ میلیارد ریال را نشان می دهد. این رقم در پایان سال قبل ۴ میلیارد ریال بود. نگاهی به وضعیت پرداخت پاداشها در این شرکت بیمه ای از سال ۹۴ ما را با این سؤال روبرو می کند که مبنای محاسبه چنین پاداشهایی چیست؟

 

 

پاداش اعضای هیئت مدیره بیمه ما در سالهای ۹۴ ، ۹۵ ، ۹۶ ، ۹۷ ، ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال ، ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ، ۳ میلیارد ریال ، سه میلیارد ریال ، ۴ میلیارد ریال و ۵ میلیارد ریال است. اگر مبنای محاسبه پاداش اعطایی به اعضای هیئت مدیره درصد خاصی از سودی که به صاحبان سهام داده می شود باشد باید گفت در مورد این شرکت به این نتیجه نمی رسیم و مبالغ پرداختی در این مورد بیشتر به یک رقم توافقی شباهت دارد تا یک الگوریتم منطقی. طبق قانون، پاداش دریافتی اعضای هیئت مدیره در شرکت‌های سهامی عام از ۳ درصد و در شرکت‌های سهامی خاص از ۶ درصد سودی که به صاحبان سهام داده می‌شود نباید بیشتر باشد.

 

به عنوان مثال سال ۹۵ که بیشترین رقم پاداش یعنی ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به اعضای هیئت مدیره پرداخت شد حقوق صاحبان سهام به ۱.۵۴۰ میلیارد ریال می رسید و در سال ۹۹ که پاداش ۵ میلیارد ریالی برای اعضای هیئت مدیره در نظر گرفته شد حقوق صاحبان سهام به ۷.۶۳۰ میلیارد ریال می رسد با این حساب باید دید که مبنای محاسبه پاداش اعضای هیئت مدیره بیمه ما تابع چه الگوریتمی است.

 

 

بیشتر بخوانید:

بیمه ما یا بیمه آنها؟ + اسناد

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

رضا صادقیان

پاسخ دادن

۰۷ بهمن ۱۳۹۹


وای خدای من

آخرین اخبار