پرتفوی بورسی صبا تأمین به حال خودش رها شده؟ / عقب نشینی ۱۱۰۰ درصد نسبت به سال ۹۸ !!!

به گزارش اختصاصی رصد روز ، اگرچه نوسانات بازار ارز در یکسال و نیم گذشته آه از نهاد بسیاری از سهامداران بلند کرده و خیلی ها با ضررهای هنگفت دست و پنجه نرم می کنند اما با همه اینها نگاهی به مدیریت سهام برخی از شرکتها که دارای سبد سهام یا پر...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، اگرچه نوسانات بازار ارز در یکسال و نیم گذشته آه از نهاد بسیاری از سهامداران بلند کرده و خیلی ها با ضررهای هنگفت دست و پنجه نرم می کنند اما با همه اینها نگاهی به مدیریت سهام برخی از شرکتها که دارای سبد سهام یا پرتفوی بورسی هستند نشان میدهد که یا مدیران مرتبط در این زمینه اشراف کافی ندارند و یا مدیریت چنین سبدی در اولویت برنامه های اقتصادی آنان نیست. نگاهی به وضعیت بازدهی پرتفوی بورسی صبا تأمین از شکاف بزرگی حکایت دارد که قطعاً پاسخ درخور مدیران این شرکت را می طلبد. این شرکت بورسی که به تازگی افزایش سرمایه ۶۶.۶ درصدی اش ثبت شده و مشمول فرآیند تعلیق است عملکرد مناسبی در مدیریت سبد سهام خود نداشت. این اتفاق در شرایطی می افتد که صبا تأمین از شرکتهای بزرگ بورسی کشور است و تأثیرگذاری بخصوصی در بازار سرمایه دارد.

بررسیها نشان میدهد که پرتفوی بورسی صبا تأمین در پایان ۹ ماهه سال قبل با بازدهی ۱۳ درصدی همراه بود که این موضوع نسبت به سال ۹۸ کاهش ۱۱۰۰ درصدی را نشان میدهد. در این بررسی سال ۹۹ به واسطه رشد حباب گونه بازار سرمایه در نظر گرفته نشده اما سؤال اینجاست که این موضوع چرا نسبت به سال ۹۸ چنین افتی را نشان میدهد.

بازدهی پرتفوی بورسی صبا تأمین در شرایطی در سال ۹۸ رقم ۱۵۶ درصد را نشان میدهد که شاخص بورس در پایان این سال ۵۱۲ هزار و ۹۰۳ واحد بود. در پایان نه ماهه سال ۱۴۰۰ این رقم برای صبا تأمین به ۱۳ درصد کاهش پیدا کرد. گفتنی شاخص بورس در پایان آذرماه سال قبل و یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحد بود.

بازدهی پرتفوی بورسی صبا تأمین

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار