پست بانک در رده ضعیفترین ها / ۵۲ دیپلمه و زیر دیپلم در مشاغل تخصصی و مدیریتی +سند

طبق گزارشات تفسیری مدیریت 52 نفر از پرسنل پست بانک با مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم در مشاغل مدیریتی و تخصصی مشغول به کار هستند که خود جای ابهام زیادی را موجب می شود.

به گزارش اختصاصی رصد روز ،  اگرچه بانک بهزاد شیری در صورتهای مالی ۹ ماهه وضعیت بهتری را نسبت به پایان سال ۹۸ نشان می دهد اما واکاوی اعداد و ارقام موجود در صورتهای مالی جدید پست بانک حکایت دیگری را روایت می کند. در اولین بخش از بررسی وضعیت پست بانک به سراغ اعضای هیئت مدیره آن خواهیم رفت جایی که هنوز صندلی خالی نفر پنجم آن خیلی به چشم می آید و با گذشت مدتها هنوز چاره ای برایش اندیشیده نشده. این خلأ خصوصاً برای شرکتی که دولت را مالک ۵۱ درصد از سهام خود می بیند خیلی بیشتر به نمود پیدا می کند.

 

در ادامه بررسیها مدرک تحصیلی ترکیب نیروی انسانی آن را مورد کنکاش قرار می دهیم. طبق گزارشات تفسیری مدیریت ۵۲ نفر از پرسنل پست بانک با مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم در مشاغل مدیریتی و تخصصی مشغول به کار هستند که خود جای ابهام زیادی را موجب می شود.

 

 

در صورتهای مالی جدید پست بانک میزان مطالبات غیرجاری بانک روی موج افزایشی قرار گرفته و از ۴.۴۶۷ میلیارد ریال در پایان سال گذشته به ۴.۹۶۸ میلیارد ریال در پایان ۹ ماهه سال جاری رسیده است.

 

 

اما روند نا امید کننده در پست بانک فقط مربوط به مواردی که گفته شد نیست بلکه کاهش نگران کفایت سرمایه بانک حکایت از اتفاقی بد در اردوگاه پستی ها می دهد. مفهوم کفایت سرمایه برای همه آنهایی که در حوزه بانکی فعال هستند بسیار مفهوم آشنا و مهمی است. موضوعی که انتظار می رفت در مورد پست بانک بهبود پیدا کند اما موجب افزایش نگرانی ها شد تا در صورتهای مالی جدید پست بانک این بانک را در رده ضعیفترین ها قرار دهیم.

 

این که چه اتفاقی موجب شده تا چنین عملکرد ضعیفی رقم بخورد سؤالی است که باید از بهزاد شیری و سایر مدیران ذیربط پرسید. در پایان سال گذشته کفایت سرمایه بانک ۵.۵۵% بود که در دوره شش ماهه سال جاری به ۳.۵۳% کاهش پیدا کرد و در صورتهای جدید نیز به ۱.۹۹% رسید. سقوطی که بدون شک تبعات آن در ابتدا دامن سپرده گذاران را خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

سیدجعفرکاظمی

پاسخ دادن

۰۹ بهمن ۱۳۹۹


هیچ ابهامی دراستحدام این مدیران بیسواد وجودنداردهمه این افراد بدون استثنا ، سفارش شده های این مسئولین متدین ومتعهد ووفادار به اسلام هستند . التزام عملی به اسلام یعنی همین دیگه !! ای مسلمانان بیدارشوید.

آخرین اخبار