پیش‌بینی قیمت بیت کوین

همانطور که رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، جروم پاول، نسبت به نرخ‌های بهره بالاتر از حد انتظار هشدار داد، بسیاری از سرمایه‌گذاران این سوال را مطرح می‌کنند که آیا این موضوع می‌تواند منجر به سقوط بیشتر ارزش در بیت کوین شود. به گزارش رصد روز،ب...

همانطور که رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، جروم پاول، نسبت به نرخ‌های بهره بالاتر از حد انتظار هشدار داد، بسیاری از سرمایه‌گذاران این سوال را مطرح می‌کنند که آیا این موضوع می‌تواند منجر به سقوط بیشتر ارزش در بیت کوین شود.

به گزارش رصد روز،بیت کوین (BTC)، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، نتوانسته است شتابی در خلاف جهت خرس‌های بازار  به دست آورد و همچنان در محدوده ۲۲ هزار دلار قرار دارد. این کاهش اخیر قیمت بیت کوین را می‌توان به اظهار نظر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ‌های بهره نسبت داد.

چشم‌انداز بنیادی بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال به دنبال اظهارات پاول و عدم اطمینان پیرامون بحث بانک سیلورگیت روند نزولی پیدا کرده و سطوح پایین قیمتی را فتح می‌کند. این امر باعث ایجاد حس عدم اطمینان در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی شده است که اکنون در تلاش برای درک تأثیر نظرات پاول بر بازار هستند. از طرفی دیگر، تنش اطراف بانک سیلورگیت، احساس عدم اطمینان را در بین سرمایه‌گذاران افزایش داده و منجر به کاهش قیمت ارزهای دیجیتال شده است.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی این رمز ارز ۲۱ هزار و ۷۰۰ دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن ۲۲ میلیارد دلار است. بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱.۵۰ درصد سقوط داشته است. بیت کوین اکنون با ارزش بازاری ۴۲۰ میلیارد دلار، رهبر بازار ارز دیجیتال است.

در تحلیل تکنیکال بیت کوین، حمایت نزدیک به سطح ۲۱ هزار و ۵۵۰ دلار را دارد. افزایش قیمت در این سطح، پتانسیل ایجاد یک جهش صعودی در بیت کوین را می‌تواند به همراه داشته باشد.

در جهت صعودی، مقاومت فوری بیت کوین در مرز ۲۲ هزار دلار قرار دارد. شکست صعودی این سطح می‌تواند منجر به افزایش قیمت بیت کوین به سطح ۲۲ هزار و ۵۰۰ سپس ۲۲ هزار و ۸۵۰ دلار شود. در مقابل، شکست قیمت در سطح ۲۱ هزار و ۵۵۰ دلار می‌تواند روند فروش را تا مرز ۲۰ هزار و ۵۵۰ دلار افزایش دهد.

هشدار فدرال رزرو نسبت به نرخ‌های بهره

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، دومین و آخرین روز شهادت خود در کنگره را با یک جلسه استماع سه ساعته در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان به پایان رساند. پاول با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی در مورد افزایش شدید نرخ‌های بهره گرفته نشده است، قصد داشت نگرانی‌های سرمایه‌گذاران را برطرف کند.

در بحبوحه فشار فدرال رزرو آمریکا بر ارزهای دیجیتال، بیت کوین به ۲۰۰۰۰ دلار نزدیک‌تر می‌شود. بیت کوین (BTC) در حال حاضر در معرض خطر سقوط به زیر سطح ۲۰۰۰۰ دلار برای اولین بار در طی دو ماه گذشته قرار دارد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، اعلام کرد که شاخص‌های اقتصادی اخیر بهتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. این ارقام، انتظار افزایش سطح نهایی نرخ‌های بهره حتی بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی را افزایش می‌دهد. این امر باعث ایجاد بلاتکلیفی در بازار شده و بر ارزهای اصلی بازار مانند بیت کوین فشار وارد کرده است.

اظهارات پاول به طور قابل توجهی بر دلار آمریکا تأثیر گذاشت، به طوری که شاخص دلار آمریکا (DXY) به بالاترین حد دو ماه اخیر جهش کرد. توجه به این نکته ضروری است که افزایش ارزش دلار آمریکا، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذارانی که دارای ارزهای دیگر هستند گرانتر کرده است و منجر به کاهش سطح تقاضا شده است.

عدم قطعیت درباره بانک سیلورگیت و تأثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال

علاوه بر اظهارات پاول، رکود بازار به دلیل افزایش عدم اطمینان پیرامون بانک سیلورگیت، تشدید شده است. این بانک به دلیل حمایت قوی از شرکت‌های ارزهای دیجیتال بین معامله‌گران معروف بوده است، اما شایعات حاکی از آن است که این بانک بزرگ با برخی مشکلات نظارتی مواجه شده است. این موضوع باعث نگرانی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در مورد تداوم حمایت این بانک از شرکت‌های رمزارزی شده است.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار