پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو امروز هم با افزایش همراه شد. اما این افزایش ناشی از انتشار قیمت‌های جدید خودرو در درب کارخانه بود. به گزارش رصد روز، قیمت خودرو روز دوشنبه، ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد. برخلاف...

قیمت خودرو امروز هم با افزایش همراه شد. اما این افزایش ناشی از انتشار قیمت‌های جدید خودرو در درب کارخانه بود.

به گزارش رصد روز، قیمت خودرو روز دوشنبه، ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد.

برخلاف سال‌های گذشته که بازار از نیمه‌های فروردین شروع به کار می‌کرد، در سال جدید قیمت خودرو از ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. البته اکنون به نظر می‌رسد جدای از نوسانات ارزی، اکنون بازار تحت تاثیر افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای، با موج جدید گرانی مواجه شده است.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید ۱۱۱ که سال گذشته نوسان قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز با نرخ ثابت ۳۵۰ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت پژو ۲۰۷i که دیروز وارد کانال ۷۰۰ میلیون تومانی شد، امروز ۱۳ میلیون تومان افزایش یافت و به ۷۱۳ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس هم در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ میلیون تومان گران شد و اکنون آن را با نرخ پایین‌تر از ۸۹۷ میلیون تومان در بازار نمی‌توان یافت.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که سال گذشته جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد و با ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، سقف ۵۵۶ میلیون تومان را شکست.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز ۱۱ میلیون تومان گران شد و  نرخ ۵۹۹ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت خودرو داخلی

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

لاماری که کمتر از یک سال است پا به بازار خودرو گذاشته است، ۴۰ میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت را تجربه کرد و با نرخ دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عرضه شد. این درحالی است که این خودرو در ابتدای ورود به بازار تنها ۸۹۰ میلیون تومان قیمت داشت.

دیگنیتی نیز امروز ۴۰ میلیون تومان گران شد وارد کانال دو میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان شد.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

ام وی ام X22 pro نیز امروز، دوشنبه، با قیمت یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت خودرو خارجی

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو از زمان انتشار خبر افزایش ۳۵ درصدی قیمت خودروهای کارخانه‌ای با حدود پنج درصد افزایش قیمت مواجه شده  است. اما احتمال این وجود دارد که پس از اعمال این افزایش قیمت بر خودروهای کارخانه‌ای، قیمت خودرو در بازار آزاد بیش از پنج درصد نیز افزایش یابد.

او افزود: اما وضعیت خرید و فروش خودرو هم‌گام با روند صعودی قیمت‌ها بهتر شده و سطح معاملات بالا رفته است. به نظر می‌رسد با گران‌شدن قیمت خودرو در درب کارخانه، سطح معاملات نیز بالا رود. چراکه در زمان افزایش قیمت‌ها خرید و فروش بیشتر صورت می‌گیرد تا زمانی که قیمت‌ها رو به کاهش باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار