پیش بینی بورس فردا ۱۳ آذر ۱۴۰۰

به گزارش رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۱۳ آذر ۱۴۰۰ از بلاتکلیفی بازار خبر میدهد. اگرچه به عقیده برخی از کارشناسان انتشار اوراق ربطی به کاهش شاخص ندارد اما بررس ها نشان میدهد که اولا هرگاه دولت اراده جدی برای انتشار اوراق به جهت مرتفع کردن ...

به گزارش رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۱۳ آذر ۱۴۰۰ از بلاتکلیفی بازار خبر میدهد. اگرچه به عقیده برخی از کارشناسان انتشار اوراق ربطی به کاهش شاخص ندارد اما بررس ها نشان میدهد که اولا هرگاه دولت اراده جدی برای انتشار اوراق به جهت مرتفع کردن چالش کسری بودجه داشت شاخص با کاهش روبرو شده و دوماً اجرای سیاست انقباضی یکی دیگر از علتهای ریزش شاخص در روزهای اخیر بود. افزایش قیمت نفت در روزهای گذشته در کنار نوسان کاهشی بازار ارز به دلیل برخی از سیگنالهای مذاکرات وین کاملاً بازار را در حالت تعلیق فروبرده زیرا هیچ نشانه ای دال بر بهبود در وضعیت معاملات دیده نمی شود.

پیش بینی بورس فردا ۱۳ آذر ۱۴۰۰

 

برای بازار هفته آینده پیش بینی می شود از روز دوشنبه شاهد تحولاتی باشیم که در صورت نتایج منفی مذاکرات و یا عدم توجه طرفهای غربی به خواسته های تیم مذاکره کننده کشورمان این تحولات منفی برآورد می شود. در این شرایط آنچه که برای فعالان بازار سرمایه مهم خواهد بود تلاش برای سرمایه گذاری در بازارهای موازیست یعنی از اوسط هفته اگر سیگنال مثبتی در مذاکرات مخابره نشود و بازار در کنار تلاش برای جبران زیان وارده به سهامداران از پس جو شکل گرفته از انتشار اوراق برنیاید قطعا شاخص با اصلاح عمیق تری روبرو می شود که در این صورت منطقه یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد کانل منطقی برای آن خواهد بود.

نمادهای دلاری باید فرکانس های معتبری در روزهای آینده دریافت کنند تا تغییرات وسیعی از خود را به نمایش بگذارند در حال حاضر شرایط بازار برای رشد فراهم نیست زیرا جو هیجانی شکل گرفته در بازار و نظاره گر بودن بازیگران حقوقی مانع از رشد خاص و تغییرات چشمگیر است و تکلیف بازار تا پایان مذاکرات روندی فرسایشی است که البته باید گفت در این روند فرسایشی سهامداران بسیاری با توجه به فاصله گرفتن از تارگتهای حد زیان خود پیاده خواهند شد و در نتیجه بار حرکتی بازار به سمت بازیگران بزرگ خواهد بود.

با اینهمه یکی دو سهم در گروه فولادی (فلزات اساسی) و محصولات دارویی جزو می توانند برای سرمایه گذاران خود جذاب باشند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار