پیش بینی قیمت خودرو شب عید

پیش بینی قیمت خودرو شب عید که این روزها با شوک قیمتی همراه شده قابل توجه به نظر می رسد. آنچه که از وضعیت فعلی برمی آید روند رو به افزایش قیمتهاست

به گزارش رصد روز ، پیش بینی قیمت خودرو شب عید که این روزها با شوک قیمتی همراه شده قابل توجه به نظر می رسد. آنچه که از وضعیت فعلی برمی آید روند رو به افزایش قیمتهاست مگر آنکه در بازار ارز شاهد اتفاقاتی باشیم که قادر به کاهش قیمتها در بازار خودرو باشد. برگشت خودروسازان کره ای البته بخشی از خرید و فروشها را در بازار دستخوش تغییر کرده است.

با آن که سایه تحریم بر سر شرکت‌های خودرویی سنگینی می‌کند اما برخی برندهای معتبر چینی همچنان مثل گذشته پای کار هستند و نسبت به تعهدات‌شان عمل می‌کنند.

در این بین برخی شرکت‌ها مثل خودروسازای آذربایجان در شرایط تحریم بنا به دلیل مختلف نتوانستند کار کنند. وضعیت دیگر خودروسازان چینی در ایران چگونه است؟

ادامه پیش بینی قیمت خودرو شب عید ؛ به گفته یک کارشناس بازار خودرو، در شرایط تحریمی هر شرکت خودرویی با مشکلات مختلف رو به رو است. در وضعیت فعلی کسانی که با خودروسازان چینی کار می‌کنند وضعیت‌شان با خودروسازانی که به تعهدات‌شان عمل نکردند، بهتر است.

روز گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مونیخ هر چند که او از بازگشت آمریکا به برجام سخن نگفت اما اعلام کرد ‎که «آمریکا آماده تعامل با کشورهای ۱+۵ درباره مذاکرات هسته‌ای ایران را دارد.»

خودروسازان اروپایی و کره‌ای به ایران بر می‌گردند؟

آیا ممکن است تحریم‌ها برداشته شود و خودروسازان کره‌ای و اروپایی دوباره وارد بازار ایران شوند؟ بابک صدرایی معتقد است: چنانچه شرایط سیاسی کشور به حالت عادی برگردد، خودروسازان ژاپنی، اروپایی و کره‌ای این ریسک را متحمل نمی‌شوند که دوباره به بازار ایران باز گردند. این خودروسازان(ژاپنی، اروپایی و کره‌ای) بارها به هر بهانه‌ای ایران را ترک کرده‌اند و رفتند.

پیش بینی قیمت خودرو شب عید ؛ چنانچه تحریم‌ها پا برجا باشد، خودروسازان چینی با ایران همکاری می‌کنند؟ این کارشناس بازار خودرو پاسخ داد: شرایط خودروسازان چینی در ایران هم ایده‌آل نیست. البته این چالش‌ها شامل حال خودروسازان چینی نمی‌شود و چه بسا که همه خودروسازان مثل ایرانی‌ها هم مشکل دارند.

صدرایی گفت: همه خودروسازان برای بقا تلاش می‌کنند. این طور نیست که عدم تعهدشان عمدی باشد.خودروسازان چینی با توجه به ساختار و شرایط تجاری‌شان متفاوت است. هیچ خودروسازی از فروش خودرو ناراحت نمی‌شود.

پیش‌بینی بازار خودروهای شب عید چگونه است؟ این کارشناس بازار خودرو گفت: بازار شب عید تحت تاثیر عوامل سیاسی است. چنانچه آینده توافق گنگ باشد، قیمت خودروها افزایش می‌یابد اما این افزایش خودرو مثل شش ماه قبل نیست. قدرت خرید پایین آمده و موج جدید کرونا باعث شده که مردم مثل سابق وارد بازار خودرو نشوند.

به گفته صدرایی، در آستانه شب عید خودروهای چینی کمی دچار نوسان قیمت شده‌اند و کسانی در بازار خودرو حضور دارند که به خودرو نیاز دارند.

او در ادامه گفت: چنانچه شرایط سیاسی تغییر کند دلال‌ها و سرمایه‌گذارها دوباره به بازار ورود می‌کنند.

آیا در این شرایط که قدرت خرید مردم کاهش یافته است، فروش خودروهای چینی اقساطی است؟ صدرایی پاسخ داد: همچنان بعضی شرکت‌ها شرایط فروش اقساطی دارند و در بازه پنج ساله خودروهایشان را می‌فروشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار